AV-LGD actief bij laagdrempelige Hypotheker Beekloop

Woensdag 22 augustus stonden er verschillende leden van AV-LGD tijdens de Hypotheker Beekloop. Michael Matheij, Manolis Geldermans en Wesley Vogels liepen de 4 km. Wilco Goorts nam de 8 km loop voor zijn rekening.

Met enige regelmaat wordt het woord ‘’laagdrempelig’’ binnen de vereniging genoemd en in die categorie valt de Beekloop te plaatsen. Dat komt namelijk omdat de tijden niet geregistreerd worden. Het vrij bochtige parcours voert de deelnemers over het terrein van de GGZE in Eindhoven.

Ondanks het laagdrempelige karakter was deze wedstrijd voor de lopers van AV-LGD een goede voorbereiding op de centrumloop van Deurne. Een voorbereiding met succes, want de eerste drie lopers die de finishlijn passeerden waren allen AV-LGD atleten. Dat leverde geen prijs op, maar daarvoor in de plaats voelde het herstelbiertje na afloop als een grote prijs.