AV-LGD floreert op Nederlands Kampioenschap voor Studenten: 3 medailles.

Op het Nederlands Kampioenschap voor Studenten op 19 september in Nijmegen heeft de AV-LGD een zilveren en twee bronzen medailles behaald. Han Baselier moest als eerste aan de bak bij hoogspringen. Bij een lekker ochtend-zonnetje  ging hij eerst al over 1.91, verbeterde daarmee zijn persoonlijk record en kon dus verder vrijuit springen om zijn pr nog verder aan te scherpen. En dat deed hij met een sprong van 1.94 . Een prachtig nieuw pr en, niet onbelangrijk, goed voor een bronzen plak op dit kampioenschap voor studenten. Met zijn  1.94 verbeterde Han bovendien zijn eigen clubrecord bij de Jongens Junioren A (1.90 – Haarlem, augustus 2020). Daarna was het de beurt aan Ian Franssen om te laten zien dat hij een goede 800m in de benen heeft:  hij zette een sterke tijd neer van 2:01,51 , exact één seconde boven zijn eigen pr; prima prestatie maar helaas onvoldoende voor een podiumplaats. Tom Honings die als niet-student buiten mededinging ook deelnam aan de 800m, liep een prima tijd van 2:07,45. De sterke tegenwind op het laatste rechte stuk, verhinderde voor Ian en Tom een verbetering van hun pr.  Vervolgens was het de beurt aan Martijn Meijer: bekend van zijn goede NK-prestaties op de 400m horden, liep hij nu een 400m vlak en deed dat met verve. Met een tijd van  49,89 sleepte hij een zilveren plak binnen op deze 400m.  Dit Studentenkampioenschap werd afgesloten met een 4x400m met LGD-deelname. De verwachtingen waren hoog gespannen want LGD deed voor het eerst mee met een mixed-team (2 mannen/2 vrouwen):  Pouke van Dijk, Martijn Meijer, Samantha van Gogh en Ian Franssen. Deze 4 atleten maakten de verwachtingen helemaal waar met een goede tijd van 3.57.49 en behaalden daarmee een dik verdiende bronzen medaille. Bovendien is deze tijd goed voor een clubrecord. Kortom, een zeer succesvolle dag waarop de AV-LGD liet zien hoe mooi atletiek kan zijn.

Martien van den Berg/Han Baselier