AV-LGD ruim vertegenwoordigd op tweede Limbracross in Belfeld

Afgelopen zondag vond alweer de 2e cross uit de Limbracross competitie plaats. Deze keer gingen de atleten naar Belfeld.

Bij de lange cross senioren liep Werner Gentle naar een keurige vierde plaats. Bij de M45 werd John Thielen derde in een verdienstelijke tijd.

Bij de korte cross was AV-LGD erg ruim vertegenwoordigd. Bij de dames senioren behaalde Kim Janssen, tijdens haar debuut bij de Limbracross, een knappe 3e plaats. Bij de heren senioren werd lang een tweestrijd gevoerd tussen Ian Franssen en Rick van der Steen. Na een indrukwekkende  eindsprint moest Ian helaas Rick laten gaan en zo werden zij respectievelijk zevende en zesde met 17:09 en 17:06. Voor Peter van Dijk was een zesde plek weggelegd bij de mannen 45 en voor Hennie de Kock een dertiende plek.

Bij de meisjes junioren A werd Yente Dielis knap 4e. Even later wist Pouke van Dijk een volgende podiumplaats voor AV-LGD te bemachtigen. Bij de jongens junioren B liep Tom Honings een goede wedstrijd en werd 5e. Op dezelfde afstand wisten Han Baselier en Jesper Gloudemans de 7e en 8e plaats te bemachtigen. John Linders, Lars Vermazeren en Remco Linders liepen goed en werden bij de jongens junioren C opeenvolgend tiende, 19e en 21e. Bij de meisjes junioren C eindigden Jikke van Dijk en Nienke Gloudemans als 22e en 25e. Daarna was het de beurt aan de jongens junioren D; een erg drukke start met ruim 46 lopers aan de start. Ivar van den Hurk werd hier knap elfde en Max van der Vondervoort 22e. Zo sloten zij de juniorenreeks eervol af.

De jongens pupillen A waren in de Limbracross competitie het allersterkst vertegenwoordigd. Maarliefst 64 hardlopers deden mee aan deze cross! Myka Kuipers en Jop Slaats zaten elkaar op de hielen en met een miniem verschil van 2 seconden won Myka Kuipers deze tweestrijd. Hiernee behaalden zij een 7e en 8e plaats. Even later werd Kirsten van den Hurk knap tweede en Renske Mennen en Eline Bartels werden elfde en twaalfde. Loek Reinders was bij de jongens pupillen B de enige Deurnenaar die meedeed en werd knap twaalfde. Bij de meiden was Meike de enige Deurnenaar en zij werd derde! De meiden pupillen C presteerden keurig, Aafke Mennen werd derde en Nienke Bartels zesde. Tot slot werd Simon Bartels bij de minipupillen nog knap tweede.

AV-LGD kan terugkijken op een zeer geslaagde wedstrijd. Hopelijk lukt het AV-LGD om dit succes bij de limbracross wedstrijd in Helmond van komende zondag te evenaren.