Benthe Coolen en Simon Bartels winnen meerkamp De Keien

Daags na Sinterklaas stonden onze junioren en pupillen alweer klaar in Uden voor een meerkamp met onder andere sprintonderdelen, werpen en springen. Onze club liet zich niet onbetuigd en realiseerde mooie prestaties!

Junioren
Bij de junioren stonden Ivar en Kirsten van den Hurk aan de start. Broer en zus kwamen goed voor de dag en lieten met name op het looponderdeel hun kracht zien. Ivar eindigde als 11e in het klassement Kirsten als 19e.

Pupillen A
Bij de pupillen A waren Loek Reinders, Dennis Verbeek, Eline Bartels, Ise Spierings en Nienke den Engelsman present. Dennis blonk uit op het sprintnummer met de horden: hij was duidelijk in het voordeel met zijn lange benen en benutte zijn voordeel optimaal! Loek liet als altijd zien dat hij bij de baannummers een kei is op de sprintonderdelen en noteerde op de sprint een 5e tijd en de horden zelfs een 4e tijd. Goed gedaan mannen!

Bij de meisjes pupillen A deden Eline en Ise mee om de hoogste klassementsprijzen. Eline blonk als altijd uit op het onderdeel hoogspringen, maar noteerde ook snelle tijden op de sprintonderdelen en werd 5e in het klassement. Ise steeg letterlijk en figuurlijk boven haarzelf uit en noteerde zelfs de 3e hoogste sprong met 1,15. Noteer daarnaast nog eens snelle tijden, wat resulteerde in een knappe 7e positie. Nienke deed het als eerste jaars A ook erg goed en sprong zelfs 1,05: heel knap Nienke!

Pupillen B
Bij de meisjes pupillen B waren er liefst 5 atleten van onze club die een gooi deden naar de eindwinst. Wat heet: Benthe Coolen liet zien dat er in haar een nieuwe Daphne Schippers zit: ze won beide sprintonderdelen van haar concurrentie en sprong ook nog eens 1 meter hoog. Genoeg voor de hoogste trede in het klassement. Nummer 2 in het klassement was ook een AV-LGD lid. Nienke Bartels noteerde op alle onderdelen hoge scores en werd nipt 2e: heel knap Nienke! Ook Noelle noteerde hele mooie prestaties en zit in een duidelijke groeicurve. Zowel op de looponderdelen als het springen en werpen deed ze met de beste mee en werd 6e. Op de 8e plek zagen we Vive Spierings ook weer hele mooie prestaties leveren: knap gedaan Vive!

Pupillen C en mini
Simon Bartels en Evi den Engelsman vertegenwoordigden onze club bij de kleinsten. Simon liet er geen gras over groeien wie er met de eerste plaats vandoor ging en won álle onderdelen van zijn concurrenten. Evi was debutant en laat al weken een stijgende lijn zien. Ze werd 8e in haar klassement.

Het was weer een hele leuke aflevering met mooie prestaties over de verschillende onderdelen!