Clubrecords en bronzen plak in Apeldoorn

Het blijft natuurlijk supergaaf om in een echt stadion te sporten, je even te voelen als Dafne Schippers of als Churandy Martina. Onze twee D-junioren Kirsten van den Hurk en Myka Kuijpers weten inmiddels hoe het voelt. Op zaterdag 25 januari reisden de twee jeugdige atleten af naar Apeldoorn, beide voor de 600m. Ieder met een eigen doel: Kirsten ging voor een tijd onder de 2.00.00, een ruime verbetering van het clubrecord. Myka ging voor een tijd onder de 2.10.00. Myka was rond de klok van 14:30 als eerste aan de beurt. Hij had geen sterke start en werd ver naar achteren gedrongen. Uiteindelijk kwam hij als laatste van de sterke serie uit de eerste bocht en wist de achterstand helaas niet goed te maken. Hij eindigde in een tijd van 2.07.72, keurig binnen de tijd die hij voor ogen had, maar toch een beetje teleurgesteld over het wedstrijdverloop. Ondanks alles zette hij wel een clubrecord neer en dat toverde toch nog een glimlach op zijn gezicht.

Een half uurtje later was het de beurt aan Kirsten. Bij de start werd Kirsten wat weggeduwd en kwam meteen in de verdrukking. Tot haar opluchting was het een valse start en had de jury het duw en trekwerk in de smiezen. De tweede start verliep zonder problemen en vanuit baan 4 wist Kirsten meteen de derde positie te veroveren. Ze wist de twee atleten voor haar op het eerste rechte stuk in te halen en creëerde zo vrij baan voor een fantastische tijd. En dat werd het. Het vorige clubrecord werd verpulverd met maar liefst 13 seconden. Kirsten zette een tijd neer van 1.52.91. Ee tijd waar in de laatste snelle serie slechts twee atleten onder wisten te duiken. Naast een PR, clubrecord dus ook een bronzen plak in een nationale wedstrijd, wauw! Na Kirstens prijsuitreiking werd de terugreis met een brede glimlach afgelegd. Wat een heerlijke dag in Apeldoorn!

Op zondag 8 maart krijgen de AV-LGD pupillen de kans om zich even topsporter te voelen in Apeldoorn, dus mocht je in de buurt zijn, supporters zijn welkom