Deurne City Run 2019: een perfecte combinatie van sportiviteit en gezelligheid!

Deurne mag zich rijk rekenen met een evenement als de Deurne City Run. Een evenement waar zowel jong als oud, goed of minder goed getraind zich prima kan vermaken. Dat bleek onder meer bij de Groupcare estafetteloop; een wedstrijd in teamverband waarbij in het totaal 4 lopers de opdracht hadden om elk een ronde van 2,5 km af te leggen. Het verschil in leeftijd tussen het jongste en oudste team bedroeg ruim 40 jaar en het verschil tussen het snelste en minst snelste team bedroeg ruim 15 minuten. En dat maakt allemaal niets uit, want uiteindelijk probeert iedere loper er het beste uit te halen voor zichzelf en voor het team. En in hoeverre dat dan lukt, kan na afloop uitgebreid geanalyseerd worden bij een van de horecagelegenheden op de Markt.

Dit jaar werd de estafetteloop gewonnen door het team luidend naar de Italiaanse naam; La Squadra Azurra, bestaande uit: Stijn van Kessel, Roy Lammers, Jorg van Kessel en Mark van Kessel. Zij hadden in het totaal 34.16 minuten nodig voor 10 km. Dit was al hun derde zege  (van de in totaal 4 edities). Nipt tweede werd het team ‘’Van alles een beetje’’. Zij wisten in de laatste ronde het team van GAC Gemert te verslaan waardoor zij een treetje hoger op het podium kwamen en wat extra consumptiebonnen afdwongen. Het verschil op de finish was 36.17 minuten (Van alles een beetje) om 36.38 minuten (GAC Gemert).

Kort daarna maakte Deurne zich op voor het sportieve hoogtepunt van de avond. Na de opzwepende noten van dj Mark E en de bemoedigende woorden van speaker Ton de Kort, schoot wethouder Helm Verhees om klokslag 20:00 uur de lopers weg voor de FirmoLin 5 km en de Houtverwerkingsindustrie Fransen 10 km.

5 km

Ondanks zijn deelname aan de estafetteloop pakte Mark van Kessel direct vanuit de start de leiding en liep hij vervolgens onbedreigd naar de winst. Van Kessel had 15 minuten en 17 seconden nodig voor zijn 5 km.  Michael Woldemesekel nam beslag op plaats twee in een tijd van 15 minuten en 59 seconden. Patrick Peters rende 18.44 minuten en finishte als derde.

Op de 5 km bij de vrouwen werd het een spannende strijd tussen Anouk Janssen en Linda Kuijper. Uiteindelijk bleek Anouk Janssen net wat sneller en pakte zij de winst in een tijd van 19.40. Kort daarachter volgde Linda Kuijper met een tijd van 20.08 minuten. De derde plaats was voor Bianca Janssen in 24,47 minuten.

Bij de mannen 40+ finishte Raymond van Hall als eerste met een tijd van 17,47 minuten, tweede was Eric Aarts: 17,51 minuten en derde werd Hans van de Mortel in 18,03 minuten. Bij de vrouwen 40+ zag het podium er als volgt uit: Maryll Koenraadt had de snelste tijd van 19.49 minuten gevold door Barbara Saat: 20.44 en als derde Natasja Gerritzen in 22.28 minuten.

10 km

Op de 10 km was Werner Gentle de grote winnaar, hij liet alle tegenstand ver achter zich en eindigde als eerste in 34.47 minuten.  De tweede plaats was voor Chistian Tiemann in een tijd van 38.49 minuten en derde werd Ivo starren in een tijd van 39.21 minuten.

De 10 km bij de vrouwen eindigde als volgt. Eerste werd Eefje Melssen met een tijd van 43.24 minuten, vlak daarachter finishte als tweede Melissa van den Reek met een tijd van 43.52 en als derde kwam Robyn Vroege over de finishlijn in 48.33 minuten. Bij de 40+ mannen eindigde Harold Donkers in 39.16 minuten als eerste. De winnares bij de vrouwen 40+ was Fiona Jaberg met 45.39 minuten.