Deurnese successen overspoelen Vlakwatercross

Zondag 27 januari stond de Vlakwatercross in Venray op het programma. Gezien de regenval van de voorbije dagen werd gevreesd voor een lastig te belopen parcours. Echter maakte deze cross haar naam volledig waar want naast wat gladde stukken lag het parcours er prima bij.

De Vlakwatercross was alweer de achtste van de in het totaal negen wedstrijden in de LIMBRA crosscompetitie. Een wedstrijd, waarbij verschillende atleten de laatste puntjes op de ‘i’ konden zetten voor een goede eindklassering. Dat deed onder meer Werner Gentle, die met zijn 6e plaats weliswaar tekort kwam voor de dag winst, maar hierdoor wel de eindoverwinning in de LIMBRA crosscompetitie veilig stelde bij de mannen senioren. De winst bij de mannen senioren ging in Venray naar Mark van Kessel. Hans van de Mortel pakte, niet geheel verrassend, de overwinning bij de mannen 55. Even later maakte Kim Janssen het feestje voor AV-LGD compleet door de bronzen medaille te veroveren op de korte cross.

Bij de jeugd waren er overwinningen in het eindklassement voor AV-LGD atleten Pouke van Dijk en Kirsten van den Hurk, die hun winst in het klassement nog wat extra glans gaven door ook de wedstrijd in Venray op overtuigende wijze op hun naam te schrijven. Later op de middag volgden nog meerdere ereplaatsen van Deurnese atleten. Zo pakte Eva Kok de overwinning bij de meisjes junioren C. Verder was er tweede plaatsen voor Meike Maas en Simon Bartels bij de meisjes pupillen B en C. Een derde plaats was er voor Tijn de Koning (jongens pupillen A), die hiermee zijn naam eer aandeed.