GAC Commanderij Bosloop prooi voor Aafke Mennen en Loek Reinders

Na de Limbra-competitie is het toch even afkicken voor de pupillen.

Gelukkig organiseert GAC nog een mooie cross zo vlak na de wintercompetitie: de Commanderij bosloop in De Mortel. Bij de A-pupillen stonden Kirsten van den Hurk, Dani Koetsier en Myka Kuijpers aan de start. Myka startte snel in De Mortel, op de voet gevolgd door Kirsten van den Hurk. Tijdens de eerste ronde viel Kirsten, maar krabbelde snel weer op om zo toch nog aan te sluiten in de kop van de wedstrijd. De eerste twee ronde bepaalde Myka het hoge tempo, gevolgd door Kirsten en twee snelle atleten van ATH. Zowel Kirsten als Myka werden in de laatste ronde ingehaald en sprintte zij aan zij naar een hele mooie tweede plek in hun categorie. Dani Koetsier hield in zijn eerste wedstrijd een strak tempo aan. Heel knap dat hij zich niet gek liet maken door het geweld voorin, maar heel netjes in zijn eigen tempo naar de vierde plek liep.

Na de A-pupillen was het de beurt aan de B-, C- en mini-pupillen. Ook hier lieten de LGD-pupillen zien dat ze uit het goede hout gesneden waren. De bekende namen uit de Limbra-competitie stonden weer aan de start van deze cross. Jop Slaats, Renske Mennen, Eline Bartels en Aafke Mennen zijn vaste deelnemers van de crossen in de regio. Maar ook debutant Loek Reinders greep zijn kans om ook eens te proeven aan een echte boscross. Na de start volgde Jop het voorbeeld van Myka en startte snel bij de jongens B-pupillen. Ook hij bond de strijd aan met een ATH loper en ook hier moest genoegen worden genomen met de, overigens heel verdienstelijke, tweede plek. Renske en Eline streden dapper om een podiumplaats in De Mortel en hun strijdlust werd beloond met de tweede plek voor Renske en een prachtige derde plek voor Eline. Eindelijk wordt ook haar strijdlust, die ze al het hele seizoen laat zien, beloond met een podiumplek. Prachtig!

Zoals vaak, zat het venijn ook in De Mortel in de staart. Kort na de B-pupillen zorgde Loek voor een stralend debuut. Hij liep heel constant en volgde de B-pupillen op de voet. Hij had in de tweede ronde zelfs nog wat energie over voor een mooie eindsprint. Het bracht hem naar de hoogste trede van het podium. Geweldig, zo’n eerste plek bij een debuut!

Vlak na Loek kwam Aafke aangesneld. Ze liep, zoals ze het hele seizoen al loopt: keihard. Ze snelde naar de eerste plek bij de mini pupillen. Na de vele tweede plekken in de Limbra-competitie was ze terecht superblij met haar eerste plek. Fantastisch Aafke!

De Commanderijloop was nog niet de laatste cross van het seizoen. Volgende week starten Kirsten, Aafke, Renske en Myka nog aan de start van de Geert Peters crosscompetitie. Alle Deurnese atleten maken nog kans op een podiumplek, maar dan moeten de benen goed zijn tijdens de afsluitende Rusheuvelcross. Als ze de vorm van vandaag doortrekken, zit het wel goed!

kijk hier voor de foto’s.