Gave obstacle run voor A-pupillen

Geen wedstrijden en lange tijd geen trainingen: De energie van fanatieke pupillen van AV-LGD is behoorlijk opgehoopt de afgelopen maanden. Maar sinds we weer kunnen trainen, hebben de pupillen deze extra energie nodig gehad:  we gingen écht volle bak!
Als afsluiter van het jaar stond een ware obstacle run – het parcours aan het Vreekwijk – op het programma.  Allerlei forse obstakels op een uitdagend parcours: hoog en laag, van moeilijk tot héél moeilijk. Een schram? Niet klagen en doorgaan! Wat gaaf!

Job

Nina

Een obstacle run bleek toch even wat anders dan hoogspringen of een LIMBRA-cross. Het atletisch vermogen, lenigheid, kracht en het laatste restje opgespaarde energie werd aardig op de proef gesteld. Twee pupillen lieten zien veel talent te hebben voor deze tak van sport: Jens en Job gingen gezamenlijk voor de titel ‘Strongviking’. Beide springveren maakten er keer op keer een uiterst spannende wedstrijd van en doordat de jury geen VAR had zijn beide heren genomineerd. Wat een power en souplesse!

Bij de dames waren Nina en Laura duidelijk in hun element. Maar ook de andere pupillen gingen als een speer en lieten het parcours meerdere malen de hielen zien. Letterlijk bloed zweet en tranen. Maar dan tranen van geluk, want het was ontzettend leuk.

Trainster en organisator Maaike had ook nu weer een leuk programma samengesteld, had water en ranja geregeld en als klap op de vuurpijl een spel met spekhappen tussen de hindernissen door om de energie aan te vullen met de nodige suikers.

Natuurlijk ontkwamen de trainers er niet aan om mee te strijden: zo gingen oud-vikingen Rien en Ernie de strijd aan als ‘oldstrongvikingmen’. Buffelen. Een te korte bocht? Opnieuw! De strenge scheidsrechters van de pupillen A waren onverbiddelijk voor beide kemphanen.

Ook Maaike bond de strijd aan met dochter Ise. Ise – gemaakt van het fijnste elastiek – klopte haar eveneens lenige moeder én trainster met verve.

Moegestreden en zweetdruppels: het seizoen zit erop. Wat zullen de pupillen goed hebben kunnen slapen… Allemaal een fijne vakantie en tot na de zomer!

Klik hier voor de foto’s.