Halve Marathon Deurne

zondag 9 september 2018 centrum Deurne

Algemeen
Op zondag 9 september vindt de 33e Vescom Halve Marathon van Deurne plaats. Het parcours is een schitterende ronde in en rondom Deurne. Start- en finish van alle afstanden zijn op de Markt in het centrum van Deurne. Samen met de gezamenlijke horeca van Deurne is de bedoeling om een gezellig en laagdrempelig loopevenement te organiseren. Naast de Vescom Halve Marathon is er ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de 5 km ORO centrumloop (individueel), de 10 km Hoppenbrouwers Techniek Run (individueel) en de 5 en 10 km Rabobank Business Run (teams van 3-5 personen).
Inschrijven voor alle afstanden is mogelijk op inschrijven.nl.

Parcours
De route gaat via Molenstraat, Kruisstraat, Haageind, Vliersingel, Randweg, Wittedijk, Vlierdijk, Ommezwanksedijk, Merlenbergseweg, Wittedijk, fietspad Nieuwe Wittedijk, Heiakkerpad, Veldweg, Molenlaan, Europastraat en Markt.

TijdOnderdeel
9.00 uurOpening wedstrijdsecretariaat:
– Gemeentehuis: na-inschrijving scholierenloop
– Gemeentehuis: afhalen startnummers en na-inschrijving voor 5, 10 km en halve marathon
9.45 – 10.45 uurVoor de deelnemende teams aan de business run gelegenheid om teamfoto’s te maken in de hal van het Gemeentehuis van Deurne
10.00 uurStart Macron Store Deurne bambino- en scholierenloop
11.00 uurStart 33e Vescom Halve Marathon
11.15Start 5 km ORO centrumloop en 5 km Rabobank Business Run
11.25Start 10 km Hoppenbrouwers Techniek Run en 10 Rabobank Business Run

Scholierenloop

Voor de jeugd is er de mogelijkheid om deel te nemen aan de Macron Store Deurne bambino- en scholierenloop.
Inschrijving voor de bamino- en scholierenloop kan op de dag zelf tussen 09.00 en 09.45 uur bij het Gemeentehuis op de Markt is Deurne.  Deelname aan de bambino- en scholierenloop is gratis.  Alle deelnemers ontvangen een mooie herinnering. Alle jeugdige deelnemers aan de bambino- en scholierenloop ontvangen een medaille en kunnen na afloop een lekker ijsje gaan halen bij IJssalon Italia!

De prijsuitreiking voor de scholierenloop vinden plaats in het Gemeentehuis van Deurne. Dit zal om 11.00 uur zijn

Inschrijven
Deelnemers aan de 5 en 10 km individueel, halve marathon en de 5 en 10 km business run, kunnen zich tot en met 6 september inschrijven via www.inschrijven.nl.  Na-inschrijving op de wedstrijddag kan vanaf 9.00 uur in het Gemeentehuis van Deurne, gevestigd aan de Markt 1. Hier dienen ook de startnummers van de voorinschrijvingen te worden afgehaald.
Het inschrijfgeld, inclusief huur van een chip en een herinnering na afloop bedraagt, voor zowel trimmers als atleten:

wedstrijdvoor-inschrijvingna-inschrijving
Vescom Halve Marathon€ 9,-€ 12,-
10 km Hoppenbrouwers Techniek Run€ 7,-€ 9,-
5 km ORO centrumloop € 7,-€ 9,-
5 km Rabobank Business Run€ 50,-€ 50,-
10 km Rabobank Business Run75,-€ 75,-

Kleed- en douchegelegenheden
Kleedruimten en douchegelegenheid zijn gevestigd in: Laco Sportcentrum “De Wiemel”, Molenstraat 50a, 5751 LE Deurne, (ca. 400 meter van finish). Laco sportcentrum is dan geopend van 10.30 tot 13.30 uur.

Na de wedstrijden staat een massageteam klaar voor behandeling van eventuele blessures.
Drankposten en EHBO zijn op het parcours evenals aan de finish aanwezig.

Prijsuitreiking
De prijsuitreiking vindt rond 13.45 uur plaats op de Markt in Deurne. Alle uitslagen en eventuele foto’s zullen na afloop van de wedstrijden op de website www.uitslagen.nl worden gepubliceerd

Sfeerverhogende activiteiten
Het parcours is grotendeels gelegen in het centrum. De toegang voor het publiek is gratis. Om het kijkgenot zo groot mogelijk te maken, is gekozen voor veel doorkomsten door het centrum, zodat de wedstrijd goed kan worden gevolgd. Op de Markt is voor de jeugd ook een springkussen aanwezig en zal er samen met de gezamenlijke horeca voor een sfeervolle en muzikale afsluiting van de middag worden gezorgd.

LGD Rabobank Business Run posters en flyer