Halve marathon Deurne op zondag 13 september 2020 gaat niet door!

Beste leden, vrijwilligers en sponsoren,

Als vereniging hebben we het moeilijke, maar tegelijkertijd gegeven de omstandigheden ook het beste, besluit moeten nemen om de halve marathon van dit jaar op zondag 13 september 2020 niet door te laten gaan. Deze afgelasting geldt voor het gehele evenement en alle hardloopafstanden. Dit betreft de bambino- en scholierenloop, 5 km centrumloop, 10 km centrumloop, 5 en 10 km business run en de halve marathon.
Ondanks het feit dat er onder strikte voorwaarden weer mogelijkheden zijn om evenementen te organiseren, achten wij het als organisatie niet verantwoord om deze hardloopwedstrijden voor een breed publiek in wat voor vorm dan ook door te laten gaan.
Wij voelen ons als organisatie verantwoordelijk voor de deelnemers, vrijwilligers en het publiek en denken niet dat we de veiligheid kunnen garanderen. Daarnaast zijn er, door de zeer begrijpelijke strikte richtlijnen en voorwaarden, maar heel weinig mogelijkheden om het evenement op een leuke, gezellige en laagdrempelige manier te organiseren. Terwijl dit voor ons juist de belangrijkste uitgangspunten van het evenement zijn.
Hopelijk kunnen we het evenement in 2021 wel weer in volle vorm en omvang organiseren! Wij als organisatie gaan daar in ieder geval wel voor!

Noteer alvast zondag 12 september 2021 in je agenda!

Minstens net zo belangrijk is, wat gaan en kunnen we de komende maanden wel doen? Als vereniging willen we natuurlijk niet lang bij de pakken blijven neerzitten. En dat doen we dus ook niet!

AV-LGD solo challenge!
Een aantal maanden geleden zijn we op Strava gestart met de AV-LGD solo challenge! Hierbij komt er periodiek via Strava een challenge voorbij en is de uitdaging om deze challenge (veelal een hardloopafstand variërend van tussen de 1 en 10 km) succesvol te volbrengen. Aan het einde van de challenge wordt het klassement opgemaakt en verloten we onder alle deelnemers een aantal leuke prijzen! We zullen hier de komende maanden mee door blijven gaan! Je hoeft je dus niet te vervelen in de zomerperiode! Houd onze website en Strava pagina in de gaten.

Eigen wedstrijd
Tevens zijn we de mogelijkheden aan het bekijken om op zondag 13 september 2020 voor eigen leden een alternatief te organiseren. Dit betreft dan een eigen wedstrijd op de atletiekbaan voor alle leden van de vereniging. Nadere informatie volgt nog. Houd deze datum dus (nog wel) vrij in de agenda!

Trainingen
Minstens net zo belangrijk is dat we de afgelopen weken weer met elkaar, uiteraard op gepaste afstand, hebben kunnen trainen. Voor de jeugd breekt er een korte onderbreking aan in verband met de zomervakantie. De senioren kunnen in de komende weken gewoon door blijven trainen.

Uiteraard staan we als vereniging open voor andere leuke en sportieve ideeën, mits deze Corona-proof zijn. Mocht je een leuk idee hebben, dan horen we dat graag. Stuur gerust een mailtje naar info@av-lgd.nl.