18 dec a.s.: Lichtjesroute (i.p.v. wandeltraining)

Woensdagavond 18 december 2019

Vertrek om 19.00 uur vanaf  De Djump (ongeveer 8 kilometer) Op woensdagavond hebben alle wandelaars het bekende gele clubhesje aan, met verlichting.  Tijdens deze wandeling mag de verlichting (liefst in kerstsfeer) aangepast worden.

Na afloop gezellig samen in de kantine warme chocomelk en glühwein drinken met iets lekkers. Dit wordt aangeboden door het bestuur van AV-LGD.
Speciaal voor alle wandelaars, maar ook voor iedereen die met ons mee wil wandelen.
Houd er wel rekening mee dat we misschien niet om 20.30 uur terug zijn.

Tja….. “de Lichtjesroute” ……. Wat houdt dat in……..

In de donkere dagen voor Kerstmis, zijn er mensen die hun huis mooi versieren en verlichten. Die verlichting is vooral s’avonds  mooi om te zien.

De eerste keer dat we de Lichtjesroute wandelden, is al enkele jaren geleden. Met een klein groepje  zijn we toen bij de Djump vertokken om naar de andere kant van Deurne te wandelen. Bij velen van jullie bekend als de wijk De Heiakker. Daar is een woonwagenkampje en de bewoners hadden hun straatje met enkele duizenden lichtjes versierd. De wandelaars hebben hun ogen uitgekeken en vonden het de wandeling dubbel en dwars waard. Een jaar later zijn we “op speciaal verzoek”  weer naar die plek gewandeld en weer was iedereen onder de indruk. We proberen nu zo veel mogelijk mooi versierde huizen in de route op te nemen.  Vorig jaar hebben we die wandeling voor het eerst afgesloten met chocomelk en glühwein, wat door iedereen als heel gezellig is ervaren. Vandaar dat we er maar een nieuwe traditie van maken.

Iedereen fijne feestdagen gewenst.

Met vriendelijk wandelgroet,

Door van der Heijden