Mark van Kessel superieur bij Limbracross in Helden

Afgelopen zondag vond de 7e wedstrijd in de Limbracross competitie plaats. AV-LGD was goed vertegenwoordigd bij deze cross in Helden. Op een lastig parcours met veel heuveltjes en los zand waren de atleten van AV-LGD opnieuw erg succesvol. De meest opvallende prestatie werd toch wel geleverd door Mark van Kessel. De atleet, die vanaf dit jaar uitkomt voor het DSD Running Team,  stond zowel aan de start van de lange en korte cross. In beide wedstrijden liep Mark van Kessel onbedreigd naar de overwinning.

Bij de heren lange cross was Hans van de Mortel opnieuw succesvol. Hij werd 1e in de categorie M55. Rick van der Steen behaalde ook een zeer verdienstelijke podiumplaats (3e plaats) bij de korte cross senioren. Een 3e plaats was er eveneens voor Werner Gentle op de lange cross bij de mannen senioren.

Later op de dag maakten de andere atleten het succes van AV-LGD compleet. Koen Terheijden pakte de overwinning bij de jongens junioren A en verstevigde daarmee zijn leidende positie in het klassement. Tom Honings was de beste bij de jongens junioren B en dat gold eveneens voor Pouke van Dijk bij de meisjes junioren C.

Ook al werd er bij de pupillen geen podiumplaats behaald, er waren wel een aantal zeer fraaie ereplaatsen. Bij de pupillen jongens A eindigde Myka Kuijpers op een zeer verdienstelijke 7e plaats. In een sterke wedstrijd was Kirsten van den Hurk bij de pupillen meisjes A dicht bij een podiumplaats. Ze werd uiteindelijk 4e. Een 4e plaats was er eveneens voor Renske Mennen en Aafke Mennen.

Komende zondag staat al weer de volgende Limbracross wedstrijd op het programma. Dit is de Vlakwatercross in Venray.