Kirsten van den Hurk en Simon Bartels ijzersterk in Belfeld

Myke en Jop

Het was lekker weer in Belfeld, niet te koud, niet te warm dus ideaal loopweer voor onze pupillen. Zoals gebruikelijk trapten de jongens A-pupillen af. Jop Slaats en Myka Kuijpers stonden namens de AV-LGD aan de start. Na een wat warrige start, waarbij Myka niet goed weg was, moesten alle tandjes bijgezet worden voor een goede klassering. Myka liep een sterk 2e gedeelte van de wedstrijd en Jop sloot heel netjes bij Myka aan. Ze eindigde als 7e en 8e en dat is erg goed in het sterke deelnemersveld. Na de jongens pupillen A was het de beurt aan de meisjes A-pupillen. Met Kirsten voorop in de strijd, werd er gestreden om elke meter. Kirsten liep meteen goed voorin mee en door haar sterke 2e gedeelte nam ze, samen met de altijd sterk lopende Anouk Langstraat van ATH, afstand van de rest van het veld. Kirsten hield het uitstekend vol en liep ijzersterk naar de 2e plek in Belfeld. Wat een prachtige prestatie Kirsten! Bijna zou je door deze fantastische prestatie vergeten dat ook Renske Mennen en Eline Bartels de clubkleuren volop eer aan deden. Samen snelden ze naar de respectievelijk 11e en 12e plek. Een knappe prestatie voor deze 1e jaars A-pupillen. Chapeau!

Vervolgens liet Loek Reinders bij de B-pupillen zien dat hij een prima uithoudingsvermogen heeft. Hij eindigde keurig vooraan in de middenmoot op de 12e plek. Ook bij de pupillen B, maar dan bij de meisjes, loopt het jonge talent Meike Maas. Vorige week in Weert liet ze al zien dat ze echt kan bikkelen op een zwaar parcours en in Belfeld was ze wederom erg sterk. Met Kirsten als voorbeeld eerder op de middag, liep ook Meike naar een podiumplek. Ze werd heel netjes 3e in Belfeld. Erg goed gelopen, Meike!

Simon

In de laatste categorie had de AV-LGD nog enkele troeven in handen. Bij de jongens en meisjes pupillen C en mini pupillen streden Aafke Mennen, Nienke Bartels en haar jongere broertje Simon Bartels voor een podiumplek. Aafke was vorige week in Weert de enige die een podiumplek wist te bemachtigen in Weert en dat legt natuurlijk enige druk op haar schouders. In Belfeld liet ze zien dat ze met deze druk prima om kon gaan. Ook in Belfeld veroverde ze knap de 3e plek. Zo begint Aafke heel constant aan de competitie. Nienke liep in dezelfde categorie keurig naar de 6e plek. Het slotakkoord was voor debutant Simon Bartels. Hij verraste vriend en vijand en liep ijzersterk naar de 2e plek bij de jongens mini-pupillen. Wat een goed begin van je atletiek-carrière, Simon, Top!

Zo wordt deze mooie zondag in beloond met maar liefst 4 podiumplekken. Heerlijk om de competitie zo goed te beginnen. Ga zo door, pupillen! Op naar zondag 11 november, dan staat de Molenvencross in Helmond op het programma. Hopelijk staan er weer heel veel enthousiaste pupillen aan de start van deze 3e Limbracross van het seizoen 2018-2019.

De foto’s van Belfeld zijn hier terug te vinden.