Mooi deelnemersaantal op 2e Zandboswandeltocht van AV LGD Deurne.

Dit jaar werd voor de 2e keer de Zandboswandeltocht georganiseerd in hetzelfde weekend samen met de Zandboscross. Omdat dit op een zaterdag is, afwijkend van de normale wandeltocht op een zondag, was het even afwachten hoeveel deelnemers hierop af zouden gaan komen. Mede dankzij het mooie weer hebben we in totaal 480 wandelaars mogen begroeten, waaronder een bus met 58 deelnemers van de wandelvereniging wsv Wiego uit Breda.
Dit mooie deelnemersaantal maakt de Zandboswandeltocht als nieuwe loot aan onze wandeltochten dan ook meteen tot een succes. Op het startbureau werden bij terugkomst veel complimenten uitgedeeld door de deelnemers, waarbij wel duidelijk was dat voor veel deelnemers het vinden van de startlocatie toch nog moeilijk was. Ondanks dat alle richtingspijlen voor de wandeltocht de deelnemers richting het industrieterrein aan de Binderendreef dirigeerden, namen toch veel van hen alsnog de afslag via de Schalkertweg, maar dit hadden we opgevangen met een parkeerregelaar en ging verder goed. Ook hebben een Accountmanager en een Kwaliteitsadviseur van de Wandelbond KWBN onze wandeltocht aan een kwaliteitsonderzoek onderworpen, nadat men dit netjes van tevoren had aangevraagd. Hiervan komt nog een verslag en nader overleg.
De Kwaliteitsadviseur gaf al aan dat ze genoten had tijdens de wandeling van de omgeving waar de wandeltocht was uitgezet en bedankte voor de gastvrijheid. Ook mochten we nog de volgende email ontvangen van een Belgische deelnemer “Het was een zeer mooie wandeling, het weer zat goed mee, het parkoers was zeer goed aangegeven, chapeau aan alle, groetjes vanuit België”.
Een grote pluim wederom naar iedereen die hieraan heeft meegeholpen! Zelfs op de vrijdag was er een flinke groep om mee te hepen met het markeren van alle routes en uiteindelijk was op de zondag weer alles netjes opgeruimd. Om in de trend te blijven van de Belgische deelnemer: CHAPEAU!

De verdeling op de diverse afstanden was als volgt:

5 km : 12 dln, 10 km : 94 dln, 15 km : 162 dln, 20 km : 102 dln en op de 25 km : 110 dln.

Bedankt allemaal voor de vele vrijwilligershandjes en tot het volgend jaar op onze 4 wandeltochten:
Winterwandeltocht op 26 januari,
Voorjaarswandeltocht op 19 april,
Walk of Veen op 11 oktober en de
Zandboswandeltocht op 28 november.

Jan Vogelsangs

Wandelgroep AV-LGD

kijk hier voor de foto’s