Pupillen beestachtig sterk in de Warandeloop

De Warandeloop Tilburg is een driedaags internationaal hardloopevenement in Tilburg dat steeds in het vierde weekend van november plaatsvindt. Het evenement kent ieder jaar zo’n 5.000 deelnemers en 12.500 toeschouwers. Een aantal pupillen kon de verleiding van de Beekse Bergen niet weerstaan en stond op 24 november te trappelen om de cheeta’s, leeuwen en tijgers een poepie te laten ruiken.

Aafke Mennen laat tijdens de Limbra-crossen al zien dat ze goed is. De eerste bekers van het seizoen staan alweer op de kast en ook in Tilburg was Aafke erg goed. Ze startte uitstekend en bleef goed voorin de kudde meelopen. Ze haalde het podium net niet, maar liep naar de keurige 4e plek. Daarna was het de beurt aan Meike. Ze ging overtuigend van start en kwam na de eerste ronde door in de top 3. In de tweede ronde kon ze het beestachtig hoge tempo niet bijhouden, maar desondanks eindigde Meike op een hele mooie 6e plek. Renske Mennen had bij de start de indruk dat er daadwerkelijk een leeuw achter haar aan zat. Ze startte ontzettend hard en kwam als 2e door na de eerste ronde. Vervolgens bleek het geen leeuw te zijn die achter haar aanzat, maar een kudde atleetjes. Een beetje opgelucht nam ze wat gas terug en zakte terug naar de 6e plek, om vervolgens toch nog een machtige eindsprint uit haar jonge lijf te persen. Ze behaalde een keurige 4e plek. Ten slotte was het de beurt aan Kirsten van den Hurk. Ze had geen ideale startpositie, maar de ervaring leert dat dit voor Kirsten geen probleem hoeft te zijn. Als snel schaarde Kirsten zich tot de big five van de wedstrijd en kwam zelfs als 2e door na de eerste ronde. Als een roofdier beet ze zich vast in deze kopgroep, maar helaas moest ze op het laatst toch toegeven aan de snelheid van de andere vier atleten. Ze eindigde op een keurige 5e plek.

Kortom: Vier atleten, vier top-10 plaatsen. Wat een superprestatie. Goed gedaan Aafke, Meike, Renske en Kirsten!

Niet alleen de vele toeschouwers waren onder de indruk van de entourage en de prestaties in Tilburg. Ik heb inmiddels via het geruchtencircuit vernomen dat de eerste cheeta’s bij de club al geïnformeerd hebben naar een clinic van toptrainer Sven van den Hurk, omdat ze zo onder de indruk waren van de snelheid van de Deurnese pupillen. Zou Sven deze beestachtige uitdaging aandurven…?