Pupillen lopen sterk in Helden

Bij de korte en lange cross gaf Mark van Kessel het goed voorbeeld, gevolgd door Hans van de Mortel, Koen Terheijden, Tom Honings en Pauke van Dijk. Allemaal LGD-toppers die de Heldense bossencross op hun naam schreven. Terwijl zij huiswaarts keerden, namen ze dankbaar de felicitaties van de pupillen aan en wenste ze succes bij hun cross. Mooi om deze saamhorigheid te ervaren tussen de Deurnese atleten. Goed voorbeeld doet goed volgen, zegt men wel eens. In Helden was het nauwelijks anders. De start in Helden was lastig. Het was smal, modderig en tractoren hadden diepe sporen in het parcours getrokken. De start was daardoor erg belangrijk vandaag. Myka Kuijpers startte erg sterk. Hij liep op een keurige 5e plaats het eerste gedeelte van het parcours op.

In het middelste gedeelte verloor hij wat op de concurrentie, maar dankzij een sterke eindsprint eindigde hij op een keurige 7e plek. Na Myka was het de beurt aan Kirsten van den Hurk. Zij liep wederom een sterke race, heel constant, maar kwam net te kort voor een podiumplek.

Ze evenaarde wel haar beste seizoenprestatie in de Limbracompetitie: een mooie 4e plek. Monique Linders deed voor het eerst mee aan een cross en liet zien dat er in Deurne genoeg loop-talent rondloopt. Ze eindigde op de 12e plek. De jongens en meisjes pupillen B renden samen over het parcours. Jop Slaats staat bij de jongens B nog steeds eerste in het klassement. Een uitstekende prestatie voor onze jonge debutant in deze competitie. Jop loopt ontzettend constant. Ook in Helden liet hij dit weer zien. Jop werd keurig 5e en ook na de Heldense Bossencross staat hij nog steeds eerste in op de ranglijst. Renske Mennen en Zoey van Lieshout verdedigden de clubkleuren bij de meisjes. Beide meisjes zette hun beste seizoensprestatie neer in Helden. Renke haalde het podium net niet, ze werd vierde. Zoey rende naar een fantastische 7e plek. Voor het eerst in de top 10 en dan smaakt natuurlijk naar meer! De C-pupillen en mini-pupillen moesten in Helden over een lang stuk heel modderig parcours. De organisatie besloot de cross in te korten van 875m naar 450m. Voor mini-pupil Aafke Mennen was dit te kort. Tijdens de start raakte ze in het gedrang. Gelukkig kon ze wel op de been blijven, maar het parcours was net te kort voor haar fantastische inhaalrace. Ze eindigde uiteindelijk net naast het podium op de 4e plek.

Met nog twee wedstrijden te gaan strijden er nog verschillende pupillen voor een podiumplek in het eindklassement. Aafke, Renske, Jop, Kirsten:  zet ‘m op!

Volgende week staan er twee crossen op de competitie: zaterdag staat de Lithse Hamcross op het programma in de Geert Peterscompetitie en zondag staan de pupillen weer aan de start van de Vlakwatercross in Venray.

Kijk hier voor meer foto’s