Sponsor in beeld – ORO

Atletiekvereniging Lopersgroep Deurne (AV-LGD) heeft diverse sponsoren. De bijdragen van deze sponsoren zorgen ervoor dat we de activiteiten en evenementen kunnen organiseren en dat we de meest bruisende, actieve en gezellige atletiek-, hardloop- en wandelvereniging uit de regio blijven. We zijn deze sponsoren als vereniging natuurlijk erg dankbaar! Elke maand wordt één van de sponsoren van AV-LGD uitgelicht. Deze maand is het de beurt aan ORO. We stellen een aantal vragen aan bestuurder Jan Roelofs.

Voor de leden die ORO niet kennen; wat doet ORO precies?
Bij ORO staat het geluk van kwetsbare mensen voorop. In de Peel maken zich hier ruim 1.500 medewerkers en bijna 1.000 vrijwilligers sterk voor. Zo’n 1.800 mensen met een verstandelijke beperking en kinderen met een ontwikkelingsvraagstuk maken gebruik van onze diensten op onder meer het gebied van wonen, werken, vrije tijd en bewegen. De intensiteit daarvan verschilt enorm; van 1 uur per maand ondersteuning aan huis tot 24/7 wonen bij ORO.

Wat is de affiniteit van ORO met hardlopen?
ORO gelooft erin dat ‘zelf kiezen’ en ‘meedoen’ belangrijk zijn om fijne momenten te hebben, om gelukkig te zijn. En geluk, daar gaan we voor. En wat sluit hier nou beter bij aan dan samen – cliënten, vrijwilligers en medewerkers -, gewóón mee te doen aan een evenement in de buurt. Dat onze cliënten en bewoners gewoon meedoen in de maatschappij. Daarnaast geloven we erin dat gelukkige medewerkers noodzakelijk zijn voor gelukkige cliënten. Hardlopen kan bijdragen aan fitte en vitale medewerkers. En wanneer collega’s samen lopen, heeft dat ook weer een positieve invloed. Alleen win-win dus 😉

Waar gaan we ORO het komend jaar bij AV-LGD terug zien?
Sowieso bij de 5 km ORO Centrumloop, op 9 september! Wij stimuleren zo veel mogelijk vrijwilligers, cliënten en medewerkers om zich in te schrijven voor deze loop. Of om, eventueel samen met de bewoners, te komen kijken.

Ter afsluiting, wat zouden jullie onze leden nog willen meegeven?
Kom gerust eens langs bij ORO! Zo kun je in Deurne bijvoorbeeld heerlijk lunchen bij Gastvrij & Zo, onze samenwerking met Cultuurcentrum Martien van Doorne. Of kom een hapje eten bij Eetpunt Smalle Haven. En ook op Het Rijtven ben je van harte welkom voor een wandeling in de bosrijke omgeving en een bezoek aan de kinderboerderij.