Tom Honings wint de Heldense bossencross

Tom Honings in actie tijdens één van de Limbracrossen eerder dit seizoen

Afgelopen zondag vond in Helden de 7e wedstrijd in de Limbracross competitie plaats. Op dit zeer gevarieerde parcours van de Heldense bossencross was AV-LGD opnieuw erg succesvol. Tom Honings wist op knappe wijze de overwinning te behalen bij de jongens junioren B. In een tijd van 17.39 minuten wist hij de concurrentie ruimschoots achter zich te laten. Op dezelfde afstand liep Han Baselier eveneens een goede wedstrijd. In een tijd van 19.18 viel hij met een 4e plaats net buiten het podium. Bij de meisjes junioren B was een fraaie 2e plaats voor Pouke van Dijk weggelegd.

Eerder die ochtend vond de korte en lange cross voor de senioren plaats. Bij de mannen senioren behaalde Werner Gentle op de lange cross eveneens 2e plaats. Hans van de Mortel wist de 1e plaats te bemachtigen in de categorie mannen 55.

Ook in de jongste categorieën dient zich binnen AV-LGD het nodige talent aan. Op een deelnemersveld met bijna 50 jongens behaalde Tijn de Koning een knappe 3e plaats. Hij had net iets meer dan 5 minuten nodig om ongeveer 1.300 meter af te leggen.  Bij de meisjes in dezelfde categorie was er opnieuw succes voor Kirsten van den Hurk. Met een 2e plaats blijft ze verdienstelijk aan de leiding staan in de tussenstand van het Limbra klassement. Ook Meike Maas behaalde opnieuw een podiumplaats (3e plek) bij de meisjes pupillen B. Simon Bartels sloot de middag succesvol af. Hij werd 2e bij de jongens mini pupillen.

De volgende wedstrijd uit de Limbracross competitie staat al weer voor de deur. Komende zondag is de Vlakwatercross in Venray.

Zie ook hier de uitslagen