Tweede plek voor Kirsten van den Hurk in loodzware Neelderveldloop

Speciaal voor de laatste Limbracross van 2018 had de Kerstman zijn Ho Ho Ho ingeruild voor Go Go Go en dat was precies wat onze pupillen lieten zien in Roermond. Het weer was onstuimig, er stond een stevige wind en tijdens de wedstrijd speelde ook de regen en zelfs een beetje hagel met onze jonge lopertjes. Alsof dat nog niet genoeg was, lagen er her en der nog flinke stukken modderig parcours te wachten. Desalniettemin stonden onze pupillen vol vertrouwen klaar voor de start van de Neelderveldloop.

Kirsten van den Hurk

Bij afwezigheid van de familie Mennen en de familie Maas was het Deurnese deelnemersveld wat dunnetjes bezaaid, maar gelukkig stond Pim Reinders (broer van Loek) als extra Deurnese troef aan de start bij de A-pupillen. Samen met Myka Kuijpers ging Pim de strijd aan met de 57 andere atleten. Myka had het zwaar in Roermond. Na het eerste kwart van de wedstrijd had hij een flinke achterstand op de kop van de wedstrijd. Gelukkig wist hij zich in het tweede deel van de wedstrijd goed te herpakken. Hij zette aan voor de tweede ronde en met een prachtige eindsprint finishte hij nog net voor zijn directe concurrent in het klassement op de 7e plek. Dankzij deze sterke tweede ronde houdt Myka in ieder geval een goed gevoel over aan deze loodzware wedstrijd.
Ook Pim startte prima, maar halverwege bleven zijn schoenen steken in de modder en moest hij op zijn kousenvoeten verder. Na onze heldin op sokken Renske die vorig jaar tijdens de wedstrijd haar schoenen tijdens de wedstrijd verloor, hebben we nu dus ook een mannelijke held op sokken. Ondanks deze tegenslag zette Pim gewoon door en eindigde in de middenmoot op de 33e plaats. Keurig gedaan, mannen!

Bij de meisjes A-pupillen voelde Kirsten zich erg  goed. Voor de wedstrijd bedacht ze een tactiek voor een aanval op het hoogste treetje van het podium. Ze startte erg goed en kon lang mee met Anouk Langstraat, maar ze had net de kracht niet om de aanval door te drukken en voorbij te gaan aan deze snelle concurrente. Met zijn tweeën dicteerden ze de wedstrijd en wederom eindigde Kirsten op de tweede plek. Stapje voor stapje komt ze dichterbij… Ooit gaat het lukken Kirsten, blijf doorgaan!

Achter haar streden in de zelfde categorie nog drie Deurnese atleten een verbeten strijd met de zompige modder.

Eline Bartels

Eline Bartels liep sterk in Roermond en snelde naar de keurige 12e plek. Als eerstejaars A-pupil laat Eline elke wedstrijd weer zien dat ze een hele ‘steady’ middenmoter is en dat is heel erg knap! Niet heel ver achter Eline liepen Zoey van Lieshout en Ise Spierings lange tijd gelijk op. Ze trokken zich mooi aan elkaar op en hielpen elkaar zo aan een keurige plek in de middenmoot. Dankzij een goede eindsprint eindigde Zoey op de 15e plek. Isa finishte vlak achter Zoey op de 18e plek. Keurig gedaan, meiden!
Na de A-pupillen was het de beurt aan de jongens B-pupillen. Loek Reinders had het zwaar in Roermond. Het modderige parcours werkt niet echt mee en Loek moest genoegen nemen met de 20e plaats. Geeft niks Loek, de volgende keer gewoon weer meedoen en komt het goed!

Vive Spierings

Vive Spierings en Nienke Bartels zorgde voor het slotakkoord. Bij de meisjes C-pupillen lieten ze beiden zien dat ze prima mee konden in de top van de wedstrijd. Met Vive ging het zo goed, dat ze na de tweede ronde heel graag nog een derde ronde wilde rennen. Ze had de bocht naar links al ingezet voor een extra rondje, maar gelukkig werd ze net op tijd rechtdoor gestuurd zodat ze keurig op de 4e plek over de finish kwam. Super, Vive! Nienke had tijdens de eerste ronde wat moeite met het hoge tempo op het zware parcours, maar in de tweede ronde zette ze alle zeilen bij en dat resulteerde in de 6e plek.

Na deze zware wedstrijd in Roermond kunnen de pupillen heerlijk gaan genieten van het Kerstdiner. Ze hebben allemaal een extra toetje verdiend, dat weet ik zeker! Voor degene die geen twee weken stil kunnen zitten is er nog de oliebollencross op 29 december, voor alle anderen: fijne feestdagen en heel gelukkig en sportief nieuwjaar gewenst! Hopelijk zien we jullie allemaal aan de start bij de Jaspercross in Asten op zondag 6 januari. Tot dan!

De foto’s van Roermond zijn hier terug te vinden.