Verslag Kamp Pupillen en D junioren van AV LGD 2019

In het weekend van 14/15 September 2019 is het dan eindelijk zover, we gaan op kamp met atletiek! Maar op de zaterdag is er voor de meeste pupillen eerst nog een Athletic Champs wedstrijd en wel de Brabantse Kampioenschappen voor pupillen teams in Den Bosch. Hier is heel goed gepresteerd en na lang wachten op de prijsuitreiking, die helaas niets opleverde voor ons, gingen we dan toch richting Mierlo.

Daar in de Sprinkhorst, het gebouw van de lokale scouting, mochten we dit jaar ons kamp houden. Zaterdagmiddag druppelde iedereen binnen,  zijn de bedden opgemaakt en is door een aantal het hele kampterrein al verkend. Omdat het al richting etenstijd ging werd er bij aankomst meteen geïnformeerd welke snack iedereen bij de frietjes wilde. Terwijl de groepjes  werden gevormd gingen Kim en Karen richting de snackbar om de lading frietjes en snacks te halen. Het was maar goed dat ze met de auto waren want  het waren heel wat dozen!

Na een lekkere maaltijd konden de kinderen even vrij spelen (dat deden ze eigenlijk het liefst !) en daarna gingen we enkele spellen doen. Dit waren onder andere een eetproef, penalty schieten en woorden raden. Gelukkig konden we na een tijdje een lamp aan doen want enkele spellen die op het grasveld plaatsvonden werden anders erg lastig en ook oneerlijk. Er werd hard gestreden en veel genoten. Daarna werd er door Robin een kampvuur gemaakt op de mooie aparte stookplaats. Hier werden marshmallows geroosterd, wat muziek afgespeeld en de kinderen vonden het ook heel leuk om in het donker elkaar een beetje bang te maken. Na het kampvuur ging iedereen richting bed, alleen de leiding bleef nog even nakletsen.

Na een redelijk rustige nacht werd er de volgende ochtend goed ontbeten, voor de liefhebbers was er zelfs een lekker gebakken eitje. Uiteraard werd er tussendoor heel veel lekker gespeeld op het mooie, grote terrein. Toen was het tijd voor de foto-tocht. Gelukkig was het prachtig weer zodat het geen straf was om te gaan wandelen. De groepjes gingen om de paar minuten van start zodat men niet tegelijk bij de opdrachten aankwam. De tocht vond plaats in het bos om ons heen en deze was erg goed en duidelijk uitgezet. De opdrachten en vragen waren leuk en heel goed te doen. De laatste groep nam alle vraagkaarten en punaises weer mee.

Toen ook het laatste groepje (eindelijk! ;-0 ) binnen was,  kon de leiding de tussenstand gaan bepalen zodat duidelijk werd wat er gevraagd werd tijdens de laatste spellen. Want iedereen wilde natuurlijk die mooie grote Wisselbeker winnen! De laatste spellen bestonden uit Voetbal onder leiding van Koen, Ronan en Jordi, Trefbal onder leiding van Robin en John en Frisbee onder leiding van Sven. Er werd fanatiek gestreden want de puntentelling was zodanig dat iedereen nog kon winnen!

Intussen waren er al een aantal ouders gekomen ook om te helpen met poetsen en opruimen, heel erg fijn want vele handen maken licht werk! Na veel gereken werd de einduitslag bepaald. Winnaars werden de 5 Frietmusketiers van team 4! Uiteraard kregen de nummers 2 en 3 ook een mooie beker maar de winnaars komen met hun naam op de Wisselbeker. Van harte proficiat!  We hebben echt heel fantastisch weer gehad en ook de accommodatie was echt super. Volgend jaar gaan we er geheid weer zo’n leuk kamp van maken!

Hieronder enkele reacties van de kinderen die op het kamp waren.

“Ik vond het best leuk om tegen de jongens te strijden op het fort. De spelletjes vond ik ook leuk. En het kampvuur vond ik super leuk. Groetjes Noëlle.”

“Het was een gezellig kamp. Het bos  was groot en dat vond ik heel leuk. De spellen waren goed bedacht. Ik vond het superleuk en de teams waren top. Groetjes Kirsten”

“Ik vond het kamp heel leuk. Het marshmallow roosteren was heel erg leuk en lekker. Het spelen in het donker was erg spannend. Ik zat in een gezellig team, en jeah, we hebben gewonnen. En we mochten laat naar bed. Groetjes Jip”