Vragen tijdens de corona crisis aan: Tonny Kersten

LGD heeft mij gevraagd iets te vertellen over mijn trainingen gedurende te crisis aan de hand van de volgende vragen.
1.      Ben je nog aan het hardlopen, hoe train je tijdens de crisis?
2.      Heb je nog contact met andere leden van LGD en loop je ook samen.
3.      Wat is je favoriete route, heb je nog tips voor leuke routes, zo ja zou je deze willen delen.
4.      Heb je een vaste planning om te gaan hardlopen
5.      Loop je tijdens deze crisis meer of minder dan voorheen en hoe blijf je gemotiveerd.

Voorop gesteld kan ik zeggen dat ik mijn loopmaatjes van LGD erg mis. Ik was over het algemeen minimaal 2 maal per week bij de vereniging aan het trainen. Daarnaast had ik altijd wel weer een doel voor een wedstrijdje of een trail run.  Nu was mijn doel de Hermannslauf in april…..maar helaas dat was niet mogelijk. Nu probeer ik toch weer een marathon voor het najaar voor ogen te houden……wie weet!

Motivatie is wel even weggeweest, maar gelukkig heb ik die weer terug. Als ik kijk naar mijn trainingsactiviteiten, zie ik dat ik in april toch de nodige afstanden heb afgelegd. Gemiddeld loop ik boven de 40 km per week. Ik wissel soms af met wandelen en fietsen. Daarnaast heb ik een alternatief gevonden voor de core-stability.
Bij een sportschool in de regio kan ik via facebook een uur oefeningen meedoen. Gelukkig, daarmee houd ik mijn core-stability toch een beetje op peil. De meeste activiteiten doe ik alleen, maar af en toe heb ik een maatje. Met Fiona loop ik soms een langere duur. Met Paul probeer ik soms de tempo’s te doen op een heuse 400 meter baan.
Ik houd me zoveel mogelijk aan de RIVM richtlijnen door maximaal met 2 personen te lopen, en vooral in eigen omgeving. Ik woon in Ommel, waar nog voldoende ruimte is om veilig te lopen, zowel op de weg als in het bos.

Via Strava volg ik een aantal maatjes van LGD en dat stimuleert. Het bewegen heb ik ook nodig om het hoofd leeg te maken.

Ik werk vooral met mensen met mentale problemen, en heb een zittend beroep. Dan is het heerlijk om in mijn vrije tijd lekker naar buiten te gaan. Ik probeer een vaste planning aan te houden, wat in deze periode gemakkelijker is dan gewoonlijk.
Mijn agenda is leeg!!!! (op werken na).

De afgelopen periode heb ik nog vaak herinneringen opgehaald aan vorig jaar april……toen was ik in Boston waarvoor ik me had gekwalificeerd…….het lijkt lang geleden…… maar was toch echt in april 2019…………..

Hopelijk tot binnenkort,
Tonny Kersten