2e Limbra Cross Molenven in Helmond

De start van de cross vond plaats op de atletiekbaan van Helmond. Van daaruit liep je zo het bos in, waar HAC weer een mooie ronde uitgezet had. De deelname vanuit Deurne was groter dan vorige week.

Lange Cross
Net zoals vorige week was de start voor de lange Cross, ruim 9 kilometer dus 4 grote rondes werden er gelopen. Bij heren senioren leverde dit een mooie derde plek op voor Stan. Koen kwam net als vorige week weer vooraan binnen dit keer de vierde plek. Jean-Pierre en Mario waren er ook bij deze lange cross en kwamen na elkaar binnen op plek 10 en 11 . John  kwam in zijn categorie M50 als tweede over de finish  en op de 5e plek volgde Sven. Roland volgde bij M60 als 11e. Deurne had 1 troef bij de lange cross bij de vrouwen en ook deze week was dit Melissa en ze eindigde ook weer op het podium. Deze week op de tweede plek.

Korte cross
Ook deze week startte de korte cross ook weer tegelijk met de jongens junioren MU18 en MU20. Bij heren liepen Rik (4), Werner (8), Tom (9) en Daan (16) mee. Bij de M45 liepen voor onze club Willy en Henny mee, waarbij Willy het podium haalde met plek 3. Bij de jongens U18 was Ivar weer van de partij en eindigde als 10e. Bij de vrouwen liep Pouke haar eerste cross als senior, ze ging het duel tegen haar vader aan wat ze nipt verloor. Ook bij de V35 een deelneemster namelijk Lianne moeder van Luuk en Nick en maar mooi ook bij ons aangesloten. Hopelijk smaakt het naar meer. Bij de V45 liepen deze week 5 dames mee Fiona, Andrea, Susan, Tonny en Anke waarbij Fiona met de winst naar huis ging.

Geen deelname bij de sprintcross en bij de meiden U18 en U20 van onze club.

De junioren gingen starten. De jongens C gingen beginnen aan hun ronde van 2500m. Dani, Myka en Linus waren van de partij. Dani liep ook vandaag weer sterk in en eindigde als 8e. Myka liep beter dan vorige week en kon lopers achter zich houden die hij vorige week voor zich moest dulden en eindigde als 12e. Linus liep zijn eerste cross van het seizoen en liep keurig door 17e.  De meiden C waren met 3 vertegenwoordigd net als vorige week waren het Eline, Ise en Kirsten. Kirsten behaalde het podium met een mooie derde plek. Ook Ise en Eline liepen weer sterk 9e en 11e.

De jongens D junioren waren ook weer vertegenwoordigd Jahmairo was als eerste terug. Daarna volgden Len en Koen en Loek. Waarbij het voor Loek zijn eerste cross van dit seizoen was. De meiden D junioren waren met 10 vertegenwoordigd van de in de totaal 38 meiden. Meer dan 1 op 4 kwam dus uit Deurne. Laura kwam van de 10 als eerste terug en eindigde net als vorige week als 2e. Ook Meike eindigde weer voorin 5e. Veerle, Aafke en Vive kwamen in een treintje achter elkaar binnen. Verder waren er aanmoedigingen voor Nienke, Saar, Puck, Julia en Lynn. Goed gedaan meiden.

De Pupillen waren aan de beurt. Helaas vielen de eerste druppels en ging het langzaamaan harder regenen. De A pupillen jongens waren ook weer van de partij Loek was weer van de partij net als de tweeling Luuk en Nick en natuurlijk Mika en ook “broer van Laura” Daan was net als Weert weer bij. Nieuwe naam deze cross was Jip ook hij is aangesloten. De meiden pupillen A Merel, Milou, Marit, Emma en Beau waren ook van de partij. Ze liep allen netjes en haalden hun felbegeerde medaille.

De jongens pupillen B waren met Remi en Loek vertegenwoordigd en ook hier een broer van … aanwezig. Dit keer van Emma genaamd Cas, leuk dat broers ook meelopen als ze toch gaan kijken naar hun zussen. Meisjes pupillen B waren ook dit keer Minke en Ize en wat maakten ze het spannend met dezelfde tijd over de finish. Minke was net iets sneller dan Ize maar het scheelde dus niets.

De jongens C en mini starten tegelijk, voor ons waren er 2 leden Mika en Thomas. Mika eindigde als 5e terwijl Thomas een beter verdeelde cross liep.

De laatste start was voor de meisjes C en mini. Iris liep haar eerste cross en mocht gelijk naar het podium een 2e plek. De zussen Julia en Cato liepen ieder in hun eigen categorie. Ook zij haalden de finish. Daarna was het tijd om naar binnen te gaan lekker naar de warmte en droogte. Complimenten aan alle lopers en we hopen iedereen de volgende cross weer te zien.