3e Limbra Cross Klein Zwitserland Tegelen

Op een zonnige zondag 13 november 2022 vond de 11e Klein Zwitserland cross plaats. De 11e hoor ik u denken? Ja terug op de plek waar atletiekvereniging Scopias eerder (tot 2015) hun cross hield namelijk in Speelpark Klein Zwitserland. Het laag gelegen gedeelte van het park was niet toegankelijk, maar de jeugd heeft zich ook in het boven gelegen gebied uitstekend vermaakt. Maar daar ging het niet alleen om natuurlijk, we kwamen om te crossen.

Zoals altijd was de start om 10.30u voor de lange cross. Deze had een kleine ronde door het park daarna een grote ronde buiten het park: door het mooie Joamerdal en vervolgens weer de kleine ronde door het park tot de finish. Maar liefst 9 atleten liepen deze mooie maar zeker pittige cross van ongeveer 9 km. Koen was van die 9 als eerste terug en eindigde bij de mannen senioren op de 2e plek. Ook Werner kwam keurig als 4e binnen net buiten het podium. Bij de M45 eindigde Arnold ook net buiten het podium op de 4e plek. 7e werd Jean-Pierre en Mario werd 11e. Vanaf deze plek willen we Mario ook feliciteren met het behalen van trainersopleiding afgelopen dinsdag. M50 Eindigde John op de 4e  plek en Sven op de 5e. Bij M60 eindigde Roland als 8e. De lange cross bij de vrouwen was voor onze club Melissa en die pakte de 2e plek.

Dan het 2e startschot voor de korte cross, Mannen en vrouwen en jongens junioren A (U20) gingen van start. Ze liepen na de start gelijk het park af en kregen een kortere ronde in Joamerdal voor hun kiezen en daarna een korte lus door het park iets meer dan 4 km. AV-LGD had 4 heren en 5 dames meelopen. Rik en Tom waren voor ons als eerste terug. Rik pakte hiermee het podium met een 3e plek, Tom eindigde als 4e  . Willy en Hennie liepen bij de M45 en eindigde deze mooie maar pittige cross op de respectievelijk op de 11e en 12e plek. De AV-LGD vrouwen hadden 1 dame senior namelijk Pouke en zij eindigde als 5e.  Bij de V35 was Lianne er weer bij en ze heeft dus de smaak te pakken en eindigde als 13e  De V45 hadden 3 dames is hun gelederen 3e werd Andrea en 10e Susan en 11e Anke.

Daarna was de start voor Jongens B en C Ivar als B en Dani en Myka als C. Ze moesten 2 rondes door het park. 1 met veel hoogte verschillen. Dani deed het het super en kwam als eerste van onze club terug 7e plek. Ivar behaalde de 8e plek en Myka de 14e plek.

De meiden C kregen 2 kleinere ronden door het park en ook hier pittige klimmetjes en afdalingen. Kirsten liep een steady race en kwam als 2e over de finish, een podiumplek voor haar. Ise kwam als 8e over de finish, over haar eindsprint was ze niet helemaal tevreden maar als 1e jaars een keurig gelopen race. Eline ook eerstejaars kwam als 10e over de finish.

Jongens D hadden maar 1 naam namelijk Loek en die moest dus de eer hoog houden. Goed gedaan.

Meiden D ook nu weer 9 meiden van onze club stuk voor stuk deden ze het geweldig. Laura eindigde voor de derde keer op rij als 2e Aafke eindigde als 6e. Vive, Meike en Veerle eindigde  na elkaar respectievelijk op 10e en 11e en 12e plek. Moet wel even een vermelding bij. Zowel Meike als Veerle vielen net na de start en stonden vliegensvlug op en liepen een inhaal race met de nodige schaafwonden, die ze pas na de finish lieten behandelen. Wat een bikkels en super knap karakter getoond. Puck liep ook weer erg goed mee van voren en eindigde als 16e. Saar had het vandaag wat zwaarder en eindigde als 20e Julia en Lynn liepen keurig op plek 25 en 30.

Er kwamen wat pieten op het terrein die de sportievelingen voorzagen van pepernoten. Daarna waren het de pupillen die mochten racen. Te starten met de jongens pupillen A. Jip, Luuk, Nick en Mika voor onze club en Daan inmiddels ook bekend als broer van, sloot ook weer aan. Daan had het zwaarder dan in vorige crossen en eindigde als 12e. Jip volgde als 24e Luuk als 34e en Nick als 37e en met dezelfde tijd eindigde als 38e Mika.

De meisjes pupillen A waren met 3. Marit, Beau en Janske. Marit kwam als 23e binnen en Beau had nog een prachtige eindsprint waardoor ze nog een positie veilig stelde 27e. Janske moest ook nog even finishen en eindigde als 33e.

Bij de start vd B pupillen jongens en meisjes tegelijk hadden we even rust. Geen leden vd AV-LGD. De goedheilig man is weer in het land en legde een bezoekje af.  Zoals een jeugdlid al zei: “De Sint komt maar 1x per jaar, de crossen van atletiek zijn er vaker” . Waardoor de jeugdleden in minder aantallen aanwezig waren deze middag. De laatste start was de start van jongens en meisjes pupillen C en mini. 4 klassementen dus om bij te houden. Voor ons wat makkelijker omdat er alleen meiden meededen. Er deden 3 meisjes C mee Iris kwam als 4e terug net buiten het podium. Hanna kwam als 5e over de finish. Julia kwam als 7e over de finish. De mini  Cato kwam als 5e over de finish. We sloten de cross af en togen naar huis.

Volgende week de koppelcross in ons eigen Zandbos, als afsluiting van ons 40 jarig bestaan. Super gezellig en bovendien de laatste kans om te oefenen. Want op zondag 27 november is de volgende Limbracross in ons eigen Deurne.

Kijk hier voor de uitslagen en hier voor de foto’s.