5e Cross Limbra cross competitie op de helft, na Limbra Cross in Swalmen

Op een wat koude zaterdag 10 december vond de vijfde cross van de competitie plaats. Het voetbalveld met hooibalen was ingeruild voor de cross in de bossen bij Swalmen. Vlakbij Herberg de Bos vond de start plaats. Het parkoers van de korte en lange cross was afwisselend met flinke klim erin. Het parkoers erna was veelal recht toe recht aan.

Lange Cross
Zoals altijd was het begin voor de Lange Cross, zij mochten 2 grote ronden door het bos en het heuvelachtige deel totaal 9,7 km. Genoeg Deurnese deelnemers helaas niet altijd te herkennen aan een clubtenue en dus ook niet altijd de welverdiende aanmoedigingen gekregen. Bij de mannen senioren kwamen vier van de vijf lopers na elkaar over de finish. Stan, Wout, Werner en Wilco op plek 5, 6, 7 en 8. Koen kwam als 11e over de finish. Wout is net lid geworden van onze club en loopt gelijk vooraan mee. Arnold en Jean Pierre  eindigden bij mannen 45+ op plek 6 en 8. Bij de mannen 50+ waren het John als 4e en Sven als 5e. Roland de enige bij mannen 60+ van onze club en voltooide deze cross als 9e in zijn klasse. De vrouwen hebben maar 1 lid in hun gelederen Melissa en zij liep de cross weer naar het podium plek 2.

Dani

Korte cross
Daarna het startschot voor de korte cross voor hun hele ronde van 4,7 km. Ook jongens junioren liepen mee namelijk U20 en U18. Rik was in een spannende strijd verwikkeld met een loper van Venloop runningteam die daarvoor net de lange cross geëindigd was op de derde plek. Op vier seconden werd Rik 2e. Ook Tom loopt keurig mee en een 5e plek is ook om trots op te zijn. De jongens 18 hadden Ivar er weer bij hij eindigden als 8e. Bij de vrouwen was het Pouke die als 7e over de finish kwam en dit keer voor haar vader. Lianne eindigde als 7e bij dames 35+. Andrea, Miranda en Anke eindigden hun cross bij dames 45

Meike en Veerle

Junioren
De volgende start was voor de jongens U16 en meiden onder U20 en U18. Drie categorieën bij ons deden 3 heren mee Dani, Myka en Linus. Dus de categorie jongens U16 werd extra gevolgd. Dani eindigde als 8e, Myka als 13e en Linus als 17e  maar Linus had nog wel een mooie eindsprint over. De meiden U16 kregen ook 1 ronde, voor onze club waren dit Kirsten, Ise en Eline. Kirsten mocht ook deze keer naar het podium plek 2. Ise was te snel voor de organisatie en werd niet opgenomen. Maar we gaan er vanuit dat dit goed hersteld wordt een overduidelijke 5e plek voor haar. Eline eindigt dan dus als 7e.  De jongens D U14 hadden alleen Jahmairo aan de start, hij moest dus alleen de eer hoog houden. Een sterke eindsprint zorgde ervoor dat hij een plek opschoof 10e maar ook plek 9 kwam nog dichtbij. Meisjes D U14 hadden 5 meiden aan de start. Meike eindigde als 3e en dus mocht ze naar het podium. Die derde plek was nog spannend want vlak erachter kwam Veerle over

Meer foto’s junioren vind je hier

Saar en Julia

Pupillen
We weten niet of het de zaterdag was of omdat Swalmen verder weg ligt of dat de voorspellingen (kou) mensen afschrikken, maar er waren beduidend minder pupillen aanwezig. De jongens pupillen A gingen als eerste van start. Luuk was als eerste van onze club terug 21e en Mika liep al meters voor de finishlijn met zijn handen in de lucht. Prachtig zo veel plezier, een 28e plek voor hem. Vlak erna kwam Nick die er nog even een super spint uit wist te persen. De meisjes pupillen A had welgeteld 1 atlete aan de start en dat was Merel. Zij hield de eer van de club hoog en eindigde als 14e van de 31.

Geen jongens pupillen B maar wel bij de meisjes pupillen B. Onze 2 vaste deelneemsters Minke en Ize. Minke liep erg sterk en eindigde als 7e en dus versloeg ze meiden waar ze anders achter zat. Ze had  een super eindsprint, kwam dat door de beloning bij de gele M in vooruitzicht?  Ize zit normaal dichter op Minke, ze had last van haar zij maar ze liep ook deze cross keurig uit.

Bij de jongens pupillen C waren het Thomas en Mika voor onze club. Thomas werd 8e en Mika werd 9e. De meisjes pupillen C was het alleen Iris en zij liep naar een derde plek maar had dezelfde tijd als de nummer 2. Dat was dus erg spannend. Geen mini’s van onze club en zou kwam aan deze zaterdag een eind

Voor de uitslagen kijk hier