9e Limbracross: Leudal kleurt geel-blauw

Het bos in Haelen kleurde natuurlijk al geel blauw vanwege de clubkleuren van de plaatselijke AV, maar ook onze Lopersgroep was ruim vertegenwoordigd met atleten en het sfeer makende publiek. De temperatuur was prima en zoals gezegd zat de sfeer er goed in.

Lange cross
Op de lange cross geen AV-LGD atleten op het podium, maar wel 5e plekken voor Werner en Arnold, ieder in hun eigen categorie. Sven had het net als Roland moeilijk tijdens deze heuvelachtige cross. Ze werden respectievelijk 8e en 9e.

Korte cross

Rik

De korte cross was bij de mannen een vrij eenvoudige prooi voor Rik. Met overmacht won hij zijn twee korte cross van deze competitie en staat daarmee stevig aan kop van het klassement. Tom werd 7e en moet in de laatste wedstrijd nog even vol aan de bak om zijn 2e plek in het klassement te behouden. John wist met koptelefoon op het ene oor en gejuich van het publiek op het andere oor naar de 14e plek te lopen. Willy wist in de categorie M45+ naar plek 8 te snellen. Frank werd in dezelfde categorie 11e.

Bij de vrouwen liep Pouke weer eens een pijnvrije wedstrijd. Ze wist daarmee de 4e plek te bemachtigen. In de categorie V45+ was Andrea ijzersterk. In deze categorie loopt een ‘skon clubke’ Deurnese dames. Andrea wist naar de 2e plek te lopen en staat er heel goed voor in het klassement. Miranda was de volgende Deurnese dame die over de finish kwam op plek 6. Susan wist heel netjes naar plek 8 te lopen, gevolgd door Anke op plek 9. Nahylda wist haar wedstrijd met hindernissen en een ware omleidingsroute toch heel netjes te finishen op plek 13. Last but not least kwam ook nog Trea over de finish op plek 16.

Junioren
Bij de jongens U16 was Linus niet fit en dus stonden Dani en Myka met z’n tweetjes aan de start. Dani liep heel sterk naar plek 6. Myka had het moeilijk en wist als 13e te finishen. Bij de meisjes U16 stonden vier dames aan de start. Kirsten vloog, na een tijdje niet fit te zijn geweest, weer als vanouds door de bossen en won de cross. Renske heeft het begin van de competitie gemist door een vervelende blessure, maar kwam ook weer goed uit de startblokken en wist naar de 3e plek te snellen. Eline volgde op enige afstand naar plek 4 en Luna liep keurig naar de 13e plek. Goed gedaan meiden!

Jahmairo had lange tijd zicht op het podium, maar tijdens het laatste gedeelte van de race moest hij deze ambitie laten varen. Hij wist wel in het sterke deelnemersveld naar de 6e plek te lopen. De Mila training van Martien werpt ook bij Loek zijn vruchten af. Hij loopt steeds een beetje sterker en wist in Haelen naar de 12e plek te lopen.

Bente

Wederom een grote opkomst met 8 meiden van onze club in de categorie meisjes U14. De top 3 is inmiddels vertrouwd waarbij Laura de 2e plek en Meike op korte afstand de 3e plek wist te veroveren. Aafke liep heel sterk in het kielzog van Meike en wist de 4e plek te bezetten. Veerle liep ook weer steady naar plek 7 en Bente, steeds sterker lopend, snelde naar plek 11. Saar en Puck finishten heel kort op elkaar, vooral door een zeer sterke eindsprint van Puck die nog een loopster inhaalde in de laatste 20 meter.  Lynn had een beetje pech in Haelen. Ze ging door haar enkel, maar wist de cross op karakter uit te lopen. Het resultaat was een 13e plek met enorm applaus voor deze doorzetter!

Mika

Nick

Een mooi clubke jongens in de categorie U12. Loek, Luuk, Simon, Mika en Nick. Loek sprak vooraf met zijn trainer af dat hij vol gas zou starten en dat deed. Hij liep bij de start meteen 10 meter weg van

Mikaiedereen en liep vervolgens meer dan de helft van het parcours fier op kop. Hij viel de tweede ronde wat terug, maar behaalde een hele knappe 6e plek als eerstejaars U12-pupil. Ook Luuk liep heel sterk naar plek 23, gevolgd door Simon op plek 27en Mika op plek 29. Mika heeft wederom de positiviteitsprijs gewonnen en de eindsprint van Nick van en naar de laatste plaats was een prachtig cadeautje voor het publiek. Daar had menig topsprinter het nog zwaar tegen gehad!

De meisjes U12 werden vertegenwoordigd door Merel, Milou, Marit, Emma en Janske.
Merel liep sterk en eindigde op plek 10. Milou had het zwaar door de lengte van de koers, maar liep ook weer mooie race naar plek 23 in de middenmoot. Emma wordt steeds sterker en versnelde een paar keer heel mooi voor het publiek en wist plek 29 te bemachtigen. Janske liep zoals ze altijd loopt: op haar eigen tempo, maar aangemoedigd door grote zus Aafke wist ze naar plek 36 te lopen..

In de categorie U10 liep de Deurnese Cas keurig naar de derde plek. Remi liep sterk naar de 6e plek. Hij was helemaal tot het gaatje gegaan en kon geen eindsprint meer inzetten.
Thomas liep in de categorie U9 supersterk en van voren. Startte heel hard en liep vervolgens lang in de top 3. In het bos was het moeilijk volhouden en finishte na een lange eindsprint met Mika op plek 5 . Mika had het precies andersom gedaan: heel rustig gestart en bijna een veld in gehaald. Mika wist zijn neus net iets voor Thomas over de meet te drukken en eindigde heel netjes op plek 4.
Iris Lansman had bij de meisjes U9 pech. Ze liep op kop van de wedstrijd, maar viel in het bos. Ondanks haar val werd ze heel knap 3e en haar doorzettingsvermogen is voorbeeld voor iedereen.

Met nog één cross te gaan zit het Limbracrossseizoen er bijna op. Hopelijk op 5 maart in Milheeze een grote opkomst van atleten en supporters tijdens de afsluitende Nederheidecross!

De uitslagen staan hier  en alle foto’s hier