Aafke Mennen 2e in de Leudalcross èn het eindklassement van de Limbra competitie

Het slot van de Limbra competitie vond zoals gebruikelijk plaats in Haelen. Voor het opmaken van het klassement stond er nog een mooie cross te wachten in de prachtige bossen van het Leudal. In deze laatste wedstrijd kon er nog net een plekje gestegen of verloren worden, dus werd de strijd op het scherpst van de snede gestreden.

Myka Kuijpers startte bij de pupillen snel. Hij had zijn zinnen gezet op de 7e plek in het eindklassement, maar daarvoor moest hij vooraan in de wedstrijd zien te blijven. Na zijn sterke start kwam hij als 4e door bij de eerste ronde. Het leek er op dat hij zijn kruit te vroeg verschoten had, maar niets was minder waar. Tijdens de tweede ronde werd hij door slechts één atleet ingehaald. Dankzij de goede indeling van zijn race kon hij wederom door een sterke eindsprint beslag leggen op de 5e plek. Een zeer knappe prestatie in dit sterke deelnemersveld en het leverde op waar hij voor kwam: de 7e plek in het klassement.

Kirsten van den Hurk deed was ze moest doen: strijd leveren. Ze vocht voor wat ze waard was. Helaas kon ze haar podiumplaats van vorige week niet prolongeren, maar ze snelde wel naar een mooie 5e plek in de cross èn in het eindklassement. Een hele goede prestatie voor deze eerstejaars A-pupil.

Jop Slaats had zeker iets om voor te strijden. Voorafgaand aan de Leudalcross stond hij op het podium en wilde dit plekje kost wat kost behouden. Hij moest daarvoor flink aanpoten. Hij liep een strak tempo en had een enorme eindsprint in de benen. Dat leverde hem een prachtige 4e plek op in de cross en een hele knappe 3e plek in het eindklassement. Wat een klasse!

Renske Mennen kon bij een goede cross nog in aanmerking komen voor de 5e plek in het klassement. De eerste 5 plekken in het klassement worden beloond met een mooie beker, dus dit was zeker de moeite waard om voor te strijden. Renske liet er geen gras over groeien en sloot aan bij de kop van de wedstrijd. Ze behaalde de 4e plek in cross en de 5e plek in het eindklassement was binnen. Renske sluit daarmee een goed seizoen af met een prachtige beker. Tijdens dezelfde race liepen Zoey van Lieshout en Eline Bartels vol enthousiasme mee. Deze meiden lopen zeer constant en genieten met volle teugen van deze prachtige crosscompetitie. In Haelen behaalde Zoey de 9e plek en werd daarmee 11e  in het eindklassement. Eline werd keurig 10e en beloonde zichzelf met de 8e  plek in het klassement.

Aafke Mennen lijkt er een gewoonte van te maken: vallen bij de start en dan vol passie de strijd aan gaan met het veld dat voor haar uit loopt. In Haelen was het niet anders. Ze werd onder de voet gelopen bij de start van de C en mini-pupillen, krabbelde op en begon aan haar magnifieke inhaalrace. Ze sloot ook deze laatste cross af met een 2e plek. Daardoor eindigde ze eveneens 2e in het eindklassement. Wat een prestatie. Als ze volgend jaar wat minder pech heeft bij het starten, kan ze zeker meestrijden om de winst. LGD heeft met Aafke een écht looptalent in huis! Vorige week deed Jill van Lieshout voor de eerste keer mee aan een cross. Deze vierjarige atlete kreeg de smaak te pakken en stond vol enthousiasme wederom aan de start in Haelen. Ze eindigde op de 7e plek en werd knap 10e in het eindklassement. Goed gedaan Jill!

De Limbra competitie zit er op. Negen Wedstrijden vol passie en loopplezier. Dankzij de tomeloze inzet én support van trainers Sven van den Hurk en Yenthe Dielissen stonden onze pupillen elke keer weer graag aan de start van de cross. Dat is best een compliment waard. Sven en Yente lopen beide zelf mee in de competitie en staan dan ’s middags klaar om de pupillen  te verwelkomen, startnummers uit te delen, de gezamenlijke warming-up te verzorgen, het parcours te verkennen, de pupillen stuk voor stuk aan te moedigen en dan ook nog vol enthousiasme high-fives uit te delen bij de finish. Chapeau! Sven en Yente: Heel erg bedankt voor jullie begeleiding namens de pupillen en hun ouders!!!