AV-LGD atleten opnieuw succesvol tijdens 5e Maasduinenloop

Afgelopen zondag vond de 5e editie van de Maasduinenloop plaats. Het decor van deze hardloopwedstrijd was de prachtige en heuvelachtige omgeving van de Maasduinen. Start en finish was op het terrein van de golfbaan. Het parcours was een ronde van 5 km met op ongeveer 1,5 km de scherprechter; een steil klimmetje van ongeveer 300 meter.

Vanuit AV-LGD stonden diverse atleten aan de start van deze wedstrijd. Op de 5 km wedstrijd wist Stijn van Kessel de 1e plaats te bemachtigen. Hij liep in een tijd van 17:16 onbedreigd naar de overwinning. Op dezelfde afstand kwamen namens AV-LGD Roy Lammers (9e plaats), Manolis Geldermans (18e plaats) en Andre Matthijssen (19e plaats) in actie. Tien minuten na de start van de 5 km gingen de 10 km lopers van start. Vanaf de start sloeg Mark van Kessel direct een aanzienlijk gat en dit gaf hij tijdens de wedstrijd ook niet meer weg. In een tijd van 33:30 pakte Mark de winst op de 10 km. Andere atleten van AV-LGD op deze afstand waren Martijn Tuin (5e plaats), Koen van Kessel (11e plaats), Niels van de Eijnden (14e plaats), Wesley Vogels (17e plaats) en Michael Mattheij (18e plaats). Bij de dames behaalde Jessica van de Boogaart een verdienstelijke 5e plaats.

Zowel op de 5 als 10 km teamloop wisten de AV-LGD atleten, als onderdeel van het Jan Linders Running Team, beslag te leggen op de 1e plaats.