AV-LGD bestaat 40 jaar en dat gaan we vieren!

Op 20 november 2022 is het 40 jaar geleden dat onze vereniging is opgericht. Dit willen we natuurlijk niet onopgemerkt aan ons voorbij laten gaan en zullen dit dus ook uitgebreid gaan vieren.

Dit betekent dat er gedurende dit jaar een groot aantal uiteenlopende jubileumactiviteiten gaan plaatsvinden. Voor het bedenken en organiseren van deze activiteiten is een speciale jubileumcommissie in het leven geroepen. Deze commissie is de laatste maanden heel druk bezig geweest om een aantal leuke, gezellige en sportieve activiteiten te denken waaraan ieder lid van onze vereniging kan deelnemen. Al deze activiteiten zullen verspreid over het jaar plaatsvinden.

Feestavond
Natuurlijk kan een feestavond niet ontbreken bij een 40-jarig jubileum! Noteer alvast zaterdag 17 september in de agenda voor deze feestavond. De feestavond duurt van 20.00 tot 01.00 uur en vindt plaats bij Green Valley Estate. De kosten hiervoor zijn € 10, hiervoor krijgt iedereen koffie met gebak, 4 consumptiebonnen en zal er een buffet klaar staan. Meer info over inschrijven volgt.

Kennedymars en Bbq
We zijn een hardloop, atletiek én wandelclub en het is ons gelukt om het grootste wandelevenement in de regio (Kennedymars) ook te betrekken in het 40-jarig jubileum van onze club. Hoe dan? De Kenndymars van 2022 vindt plaats in het weekend van 2 en 3 juli. Speciaal voor ons jubileum zullen alle wandelaars dit jaar ook onze accommodatie aandoen en een mooie ereronde lopen over de atletiekbaan. Wij als club zullen natuurlijk voor mooie muziek en leuke aanmoedigingen zorgen! Voorafgaand is er een barbecue die om 19.00 uur begint. Iedereen (dus ook niet leden) is welkom om de wandelaars aan te moedigen. De eerste lopers zullen rond de klok van 22.00 uur langskomen. De kantine is gewoon geopend en zal na de barbecue ook voor iedereen geopend zijn. Meer info volgt.

Wandelen op locatie
Verder wordt er voor onze (wandel)leden op een viertal data een wandeling georganiseerd van ongeveer 10 kilometer, telkens vanaf een andere startlocatie (andere horecagelegenheid) in de regio. Op de desbetreffende data worden alle wandelaars op de startlocatie ontvangen door wandeltrainers/begeleiders, de route (gebaseerd op knooppunten) wordt uitgedeeld en toegelicht. Men kan de route op eigen tempo wandelen. Breng gerust een introducee mee, ze zijn van harte welkom om mee te lopen. Na de wandeling wordt de wandelaars een gratis drankje aangeboden in deze horecagelegenheid. De datum van de eerste wandeling is in juni. Exacte data en meer info worden nog gecommuniceerd. Zodra de eerste tocht geweest is, wordt de route op de website geplaatst. De wandeling kan worden gedownload en altijd op een later moment nog worden volbracht.

Wandelclinics
Daarnaast gaan we voor alle (wandel)leden een aantal leuke wandelclinics organiseren. Aanmelden voor de wandelclinics kan via: wandelclinic@av-lgd.nl

Walking Bootcamp

Locatie: Zandbos

Wanneer: Dinsdagavond 31 mei 19.00 – 20.30 uur

Maximaal 20 personen

In de training Walking Bootcamp wandelen we stevig door, in combinatie met spierversterkende oefeningen in de buitenlucht. We maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht en objecten die we onderweg tegenkomen zoals bankjes etc.  Het is een combinatie van lopen/krachtoefeningen. Iedereen kan meedoen, je kunt op je eigen niveau trainen.
Nordic Walking

Locatie: Zandbos

Wanneer: zaterdagochtend 11 juni 10.00 – 11.30 uur

Maximaal 12 personen

Oorspronkelijk komt Nordic Walking uit Scandinavië en Duitsland. Daar is deze sport ontstaan uit de zomertraining van langlaufers. Je heb alleen 2 speciale stokken, poles genoemd, nodig. Het grote voordeel van Nordic Walking is dat je bij deze sport behalve je benen ook je armen gebruikt. Hierdoor worden de rompspieren meer getraind. De onderrug, heupen en knieën worden minder belast dan bij lopen zonder poles. Ook je houding wordt verbeterd, je loopt meer rechtop. Het is

belangrijk dat je de techniek goed aanleert en de poles de juiste lengte hebben.

Power Walking

Locatie: Atletiekbaan Djump

Wanneer: dinsdagmiddag 06 september 13.30 – 15.00 uur

Maximaal 20 personen

De training bestaat uit stukken lopen in verschillende tempo’s en spierversterkende oefeningen, de nadruk ligt echter op lopen. Bij Power Walking ben je actiever dan bij wandelen. Een groot voordeel is dat je, in vergelijking met hardlopen, veel minder je gewrichten belast. Je voeten houden altijd contact met de grond. Iedereen kan meedoen, je kunt op je eigen niveau trainen.

Zeskamp
Natuurlijk gaan we ook iets sportiefs doen! Er zal een zeskamp worden georganiseerd. De datum voor de zeskamp volgt zo snel mogelijk maar zal in ieder geval plaatsvinden na de zomervakantie.

Sportieve reünie
Eveneens willen we dit jaar een sportieve reünie gaan organiseren. Wat houdt dit precies in? We willen oud-leden en oud-trainers gaan vragen om een training of clinic te gaan verzorgen. Tijdens deze clinic of training kunnen herinneringen vanuit het verleden worden opgehaald, maar kan er natuurlijk ook lekker worden getraind. Uiteraard zal er voor na de training gezorgd worden voor een hapje en drankje.

Jubileumdag
Natuurlijk kunnen we de dag van oprichting in dit jubileumjaar niet zo maar voorbij laten gaan! En dat doen we ook niet. Blokkeer alvast zondag 20 november in de agenda. Verdere details volgen. Voor ieder lid is er in ieder geval een mooi aandenken!

Genoeg te vieren dus dit jaar! Mocht je interesse hebben om te helpen bij het organiseren van deze activiteiten, dan kan je dit kenbaar maken via info@av-lgd.nl.