De jeugdcommissie

AV-LGD heeft een kleine 100 jeugdleden. Om de activiteiten, trainingen en wedstrijden goed te organiseren, heeft de vereniging een jeugdcommissie. Deze bestaat uit een aantal enthousiaste vrijwilligers. We stellen onszelf even voor:

Sven van den Hurk, Han Baselier, Mark Honings, Ard Kuijpers, Arnold Koetsier (voorzitter), Kim van de Voort, Karen Meulendijks en Arjan Biemans

Activiteiten

Door het jaar heen organiseert de jeugdcommissie de nodige leuke activiteiten. Natuurlijk hebben we het jaarlijks kamp, de Sinterklaasviering en de beloningsavonden van de Limbracrossen. Afgelopen jaar hebben we samen met de jubileumcommissie een zeskamp georganiseerd en was er een heuse horden-clinic gegeven door Jesper Arts. Ook in 2023 staan er weer leuke activiteiten op de planning, zoals het kamp voor de pupillen en hopelijk nog een aantal clinics voor de junioren.

Trainingen

Natuurlijk vormen de trainingen de belangrijkste basis de vereniging. We proberen met goed opgeleide (assistent) trainers goede, maar zeker ook leuke trainingen te geven. Belangrijk hierbij is dat iedere jeugdatleet zich prettig voelt. Vanuit de jeugdcommissie doen we er alles aan om de trainers goed in te zetten en te ondersteunen met opleiding en het onderling delen van elkaars kennis. Ook de aanschaf en het onderhoud van de materialen die gebruikt worden tijdens de trainingen loopt veelal via de jeugdcommissie.

Wedstrijden

Uiteraard zijn de trainingen gericht op het verbeteren van de jeugdatleten op de verschillende onderdelen van de sport. Af en toe is het goed om op een laagdrempelige manier kennis te maken met wedstrijden. De jeugdcommissie organiseert jaarlijks een onderlinge competitie en zorgt samen met de WOC (wedstrijd organisatie commissie) voor het organiseren van de clubkampioenschappen. Het komend jaar staat er zelfs weer een STAR-meeting op onze atletiekbaan op het programma. De organisatie van deze start van het baanseizoen voor de pupillen wordt grotendeels georganiseerd door de jeugdcommissie.

Toekomst

Uiteraard blijft het niet bij het dagelijkse reilen en zeilen van onze pupillen en junioren, maar kijken we ook naar de toekomst. Zo proberen we het komend jaar een start te maken met een jeugdplan, waarin we vastleggen wat het doel is voor de jeugd binnen onze vereniging. Uiteraard staat voorop dat de jeugd fijn kan sporten, dat is de basis voor de toekomst. We blijven ons ook het komend jaar weer volop inzetten! We merken wel dat de jeugdcommissie steeds meer bestaat uit ouders van junioren. Op zich niet erg, maar het zou wel leuk zijn om een enkele ouder van de pupillen aan boord te krijgen. Vind je het leuk om mee te helpen? Neem dan gerust contact met ons op! Dat kan rechtstreeks via Arnold Koetsier (o6-25057815) of neem een kijkje op  www.av-lgd.nl/vrijwilliger-worden .