Deurne City Run: een perfecte combinatie van sportiviteit en gezelligheid!

Start van de 5 en 10 km van de Deurne City Run

Onder ideale omstandigheden vond zaterdagavond 16 juni de derde editie plaats van de Deurne City Run. De avond startte met de Groepscare estafette run, waarbij een team van in het totaal 4 lopers de opdracht hadden om elk een ronde van 2,5 km af te leggen. Topfavoriet en tevens winnaar van de twee eerdere edities, La Squadra Azurra, moest dit jaar zijn meerdere erkennen in het team Mookersnel. Dit team, bestaande uit de lopers Koen v/d Mortel, Rick Hendriks, Tom Honings en Rik v/d Steen wist de 10 km gezamenlijk af te leggen in een tijd van 32 minuten en 16 seconden. Daarmee bleven zij La Squadra Azurra met 36 seconden voor. Op de derde plaats eindigde het team van de Bevertjes in een tijd van 36 minuten en 8 seconden.

De winnaar van de 5 km – Mark van Kessel – in actie

Kort daarna maakte Deurne zich op voor het sportieve hoogtepunt van de avond. Nadat DJ Guus de Wit en speaker Ton de Kort de sfeer op de Markt flink hadden verhoogd klonk om klokslag 20:00u het startschot voor de Firmolin 5 km en de Houtverwerkingsindustrie Fransen 10 km. Bij de 5 km was het Mark van Kessel, die direct vanuit de start de leiding nam en vervolgens onbedreigd naar de winst liep. Van Kessel had 15 minuten en 45 seconden nodig voor zijn 5 km. Zijn jongere broer Stijn van Kessel nam beslag op plaats 2 in een tijd van 16.56 seconden. Hij bleef daarmee Teun van den Brand voor en pakte daarmee wederom een tweede plaats. Onderdeel van de 5 km was tevens de DSD Business Run. Met ruime afstand op de andere bedrijven bekroonde DSD zich als winnaar van de avond en toonde daarmee aan over een lange adem te beschikken.

Het podium bij de 5 km DSD Business Run, van links naar rechts: ’t Loopcentrum, team DSD 1 en team DSD 2.

Op de 10 km ging de strijd om de overwinning lange tijd tussen Hans v/d Mortel en Werner Gentle. Waar Werner Gentle recent bij de Dreefloop nog zijn meerdere moest erkennen in Hans v/d Mortel, waren de rollen nu omgedraaid. In de laatste ronde plaatste Werner Gentle zijn versnelling en dat bleek voldoende te zijn voor de overwinning op de 10 km. Paul Coolegem kwam een paar minuten daarachter als derde loper binnen. Nog net onder het uur kwam de laatste loper op de 10 km binnen en werd het sportieve gedeelte van de avond afgesloten. Goed weer, volle terrassen en goede muziek zorgden er vervolgens voor dat de Deurne City Run meer is dan een sportieve aangelegenheid. De organisatie maakte na afloop tevens de datum van de volgende editie bekend: de 4e editie van de Deurne City Run zal plaatsvinden op zaterdag 15 juni 2019.

kijk hier voor meer foto’s