Fantastische circuitrun Zandvoort

Twee weken geleden organiseerde de AV-LGD een koppelcross en wandeling voor Lynn’s run4usher. Tijdens dit evenement met zo’n 150 aanwezige lopers, wandelaars en publiek, werd maar liefst €899,- opgehaald voor de Stichting Ushersyndroom. De stichting zet zich in voor wetenschappelijk onderzoek om doofblindheid behandelbaar te krijgen.

Afgelopen zondag 27 maart was het dan eindelijk zover. Team Lynn, met de nodige AV-LGD atleten aan boord, reisde af naar Zandvoort om daar haar ronde op het circuit van 4,2 km te lopen. Met ongeveer 10.000 lopers aan de start een evenement van ongekende omvang. De zon scheen rijkelijk op het prachtige circuit waar de jongste deelnemers mochten aftrappen. Aafke en Janske Mennen liepen, samen met broer Thijn, langs de Lamborgini’s en Ferrari’s hun 2,1 km over het circuit en genoten met volle teugen.

Vervolgens was het de beurt aan Lynn, die samen met broer Myka, moeder Susan en oma Door over het circuit snelde, samen met zo’n 25 lopers die haar steunden. Onderweg stonden er supporters met hartverwarmende spandoeken voor Lynn, overal was muziek en de sfeer was geweldig! De 4,2 km vloog voorbij, zeker voor Kirsten van den Hurk die met haar tijd 6e werd van de 1308 dames. Wauw! Ook Renske Mennen wist de club op de kaart te zetten met een hele nette 26e tijd, gevolgd door Anne de Vries.

Ook bij de jongens werd naast het hardlopen ook volop genoten. John Linders, Ivar van den Hurk, Jop Slaats en Loek Reinders snelden langs de stoere auto’s die her en der geparkeerd stonden en wisten allemaal in een keurige tijd beslag te leggen op een prachtige medaille die klaar lag achter de finishlijn.  Gedragen door het massaal opgekomen publiek wisten ook Andrea van den Hurk, Trea Linders, Linda Mennen de circuitrun te volbrengen. Natuurlijk was er na de run nog een moment voor een groepsfoto. Wat een mooi clubke! Als afsluiting bedankte Lynn nog iedereen die haar had gesteund met een prachtige trofee, gemaakt door opa Frans en daarmee kwam Lynn’s run4usher 2022 tot een einde.

Dit was overigens niet het einde van het evenement, want rondom het circuit was er vervolgens nog volop entertainment om na te genieten en dat deden we volop. Heerlijk nog even in de race-simulator, een portie poffertjes naar binnen werken en natuurlijk nog even genieten van zon, zee en strand. Voor sommigen was zelfs een heuse duik in de Noordzee weggelegd, maar dat was alleen voor de échte jeugdige bikkels natuurlijk.

Team Lynn haalde met haar run4usher maar liefst €11.481,- voor de Stichting Ushersyndroom op. Een geweldig bedrag waarmee we een aardig steentje hebben bijgedragen aan wetenschappelijk onderzoek naar een behandeling.

Enne, voor degenen die op zoek zijn naar een fantastisch hardloop-evenement: de circuitrun in Zandvoort is een jaarlijks evenement en een echte aanrader!

Kijk hier voor meer foto’s