Geel-blauwe LGD-trein dendert door de Weertse bossen

Flinke regenbuien, harde wind, weercijfer 4. Tenminste… dat was de voorspelling. Eenmaal in de Weertse bossen aangekomen bleek het gewoon 17 graden en er scheen een heerlijk herfstzonnetje.  Prima omstandigheden voor een nieuwe start van de Limbracross competitie.

15 senioren, 18 junioren en 15 pupillen stonden op zondag 31 oktober aan de start van de IJzerenmancross in Weert. Na een jaar zonder Limbracrossen was het voor iedereen weer even spannend en wennen. Veel gespannen koppies dus en naast de vaste club wedstrijdlopers ook een hele hoop nieuwe gezichten.

Bij de senioren (korte cross) wist Rik van der Steen een keurige derde plek te bemachtigen en kwamen  John Thielen en Tom Honings met een vierde plek in hun categorie heel dicht bij een plek op het podium. Een houten medaille voor deze toppers zullen we maar zeggen.

De junioren moesten het in Weert vooral hebben van de dames. A-junior Pouke van Dijk beet het spits af met een knappe derde plek. Ondanks een slepende blessure toch een podiumplek pakken, daar neem ik mijn petje voor af. Kirsten van den Hurk volgde het goede voorbeeld van haar trainster en wist eveneens een podiumplek te bemachtigen. Ze werd in haar categorie heel knap tweede. Ook Renske Mennen deed een duit in het zakje. Bij de start viel ze, vervolgens schoof ze weg bij het opstaan en begon een hele lange inhaalrace naar het podium. Deze bikkel wist uiteindelijk toch nog het podium te bereiken. Brons met een gouden randje! Overigens maakt Renske deel uit van een geweldige lichting, maar liefst 5 AV-LGD atleten wisten een plek bij de eerste 10 te behalen.

De pupillen wisten in Weert nog geen podiumplekken te bemachtigen, maar Aafke Mennen, Marit Houben (beide 5e) en Loek van den Boomen en Minke Joosten (beide 7e), gaven wel kleur aan hun cross.

Zo kunnen we eigenlijk wel zeggen dat we weer een geslaagde cross achter de rug hebben. Mooie prestaties en heel veel gezelligheid in de Weertse bossen. En met zo’n zonnetje en deze prestaties kunnen we deze zondag in plaats van een 4 toch echt wel een dikke 8 geven. Een topdag dus!

Op naar de volgende cross op 7 november in Tegelen, georganiseerd door Scopias Venlo. Hopelijk gaat ook daar een blauw-gele trein over het parcours denderen.