Geert Peters Crosscompetitie VA Oss ’78

Jeugd AV-LGD in de prijzen in Oss

Op zondag 25 februari stond de laatste wedstrijd van de Geert Peters Crosscompetitie op het programma. Na 6 wedstrijden (4 beste resultaten tellen mee voor het eindklassement) kon eindelijk de balans worden opgemaakt. Namens AV-LGD konden alle  jeugdleden nog op het podium lopen. De jeugd wilde allemaal heel graag het eremetaal naar Deurne brengen, dus was er werk aan de winkel.

Ivar van den Hurk beet als Junior D de spits af in Oss. Hij stond voor aanvang op de tweede plaats en hij hoefde de wedstrijd alleen maar uit te lopen. Met een flinke verkoudheid onder de leden was dit nog een hele opgave, maar eenmaal aan de start gold maar één ding: hardlopen. Ivar liep heel constant en sloot de cross én de competitie af met een hele mooie 2e plek. Na Ivar was het de beurt aan zijn zus Kirsten van den Hurk. Zij verdedigde haar competitiewinst van vorig jaar en ook dit jaar was zij ongenaakbaar. Kirsten startte ontzettend goed, liep sterk en kwam als eerste meisjes A-pupil (en 2e van alle pupillen!) over de finish. Het leverde haar de winst op in de wedstrijd en daarmee won ze ook de gehele competitie. Kirsten is een enorm talent die het hele jaar al laat zien dat hardlopen haar passie is. De eerste plek is een mooie bekroning voor een jaar hard werken. Super Kirsten! Kort na Kisten kwam Myka Kuijpers over de finish. In het begin van het seizoen had Myka het als eerste jaars A-pupil moeilijk. Voorgaande jaren liep hij bij elke wedstrijd wel naar een podiumplek, maar de grote groep deelnemers tijdens de wedstrijden overweldigde hem dit jaar vaak. Inmiddels heeft hij zijn weg hierin gevonden en dat harde werken leverde in Oss eindelijk weer een podiumplek op. Met zijn 3e plek tijdens de afsluitende cross, wist hij ook de 3e plek in de competitie veilig te stellen. Goed gedaan Myka.

Renske Mennen is de stille kracht bij de pupillen. Ze  loopt elke wedstrijd heel ‘steady’. Ook Renske kon in de competitie nog eerste worden, maar dat was afhankelijk van het resultaat van de andere loopsters. Renske deed wat ze moest doen, ze liep hard en leverde strijd. Het bracht haar de eerste plek in deze cross. In het eindklassement stond ze samen met een andere B-pupil gelijk in punten.

Het aantal gelopen wedstrijden gaf daarna de doorslag en daarmee werd ze tweede in plaats van eerste. Neemt niet weg dat Renske een uitstekend cross-seizoen achter de rug heeft. Nu op naar de meerkampen, waar Renske al meerdere malen heeft laten zien dat ze tot échte top behoort. Klasse Renske! Last but not least kwam Aafke Mennen aan de start. Ze kon de eerste plaats in de competitie opeisen in Oss, maar de zenuwen gooide in eerste instantie roet in het eten. Voor de start liep de spanning even heel hoog op, waardoor ze eigenlijk niet wilde starten. Gelukkig rende ze na het startschot toch achter de andere pupillen aan en nam het plezier in het hardlopen het langzaam van de zenuwen over. Ze haalde de ene na de andere pupil in en nestelde zich als mini-pupil weer knap tussen de andere mini en C-pupillen. Ze liep keurig naar de tweede plek in de cross. Daarmee mocht ze dik verdiend het hoogste treetje van het eindpodium bestijgen. In navolging van Kirsten weet ook Aafke de Geert Peters cross competitie te winnen. Daarmee laat Aafke zien dat ze een echte doorzetter is. Fantastisch Aafke!

Met deze vijf podiumplekken nemen de pupillen zo langzamerhand afscheid van een prachtig winterseizoen. Binnenkort staan er enkele indoorwedstrijden op het programma. Daarin wordt onder de enthousiaste begeleiding van trainer Sven van den Hurk weer toegewerkt naar het zomerseizoen. De Athletic Champs wedstrijden komen er weer aan en dan komen ook de technische onderdelen van deze prachtige sport weer aan bod. Met de conditie van de pupillen zit het wel goed, nu maar eens kijken of de techniek nog in orde is. Kom maar op met dat zomerseizoen!

Kijk hier voor meer foto’s