Genieten in zonnig Venray

Voor de tweede competitiewedstrijd op zaterdag 13 mei in Venray werd er weer gezamenlijk vertrokken vanaf de Djump. Bij teamsporten is dit natuurlijk de normaalste zaak van de wereld, maar bij een individuele sport als atletiek ‘efkes wennen’. Thuis kregen we al te horen: “pap en mam, het is niet dat ik niet van jullie hou, maar ik stap dadelijk wel in een andere auto”. Oké, aldus geschiedde. Aangekomen op de parkeerplaats bij de Djump zien we alle LGD-vrienden en vriendinnen samenklitten en duiken bij elkaar in de auto. De voorpret is begonnen! En natuurlijk ging het, aangekomen in Venray, gewoon weer verder bij het klimrek langs de atletiekbaan van onze oosterburen. De trainers wisselen onderling nog wat informatie uit tijdens het opzetten van de tent, het uitklappen van de stoeltjes, tafeltjes en het klaarleggen van de picknick-kleden. Iedereen is geïnstalleerd, dus het kan losgaan op de baan.

Loek en Len

Nienke

Al snel maakte het klimrek plaats voor de baan. In het ochtendzonnetje volgde een serieuze warming-up, zodat de atleten warm aan de start stonden van hun eerste onderdeel. De estafette (4x100m) bij de mannen U16 verliep niet vlekkeloos. De snelheid van Loek, Len, Jahmairo en Linus tijdens het lopen was super, maar bij de wissels viel de snelheid ver terug ten opzichte van de overige teams. Jammer, want het verschil met de nummer 3 was slechts anderhalve seconde. Nu moesten de mannen het doen met een 6e plek in 58,87 seconden. De dames U16 kregen een 4x80m voorgeschoteld. Hilda startte sterk en ook hier viel de snelheid bij de wissels te ver terug. Veerle, Bente en Meike persten er alles uit, maar wisten helaas niet verder te komen dan de 9e plek in een tijd van 47,79 seconden. Voor de dames U14 stond een 4x60m op het programma. Ook bij de dames waren de wissels voor verbetering vatbaar. Desalniettemin wisten Aafke, Saar, Lynn en Nienke een nette tijd van 37,34 seconden neer te zetten en ook zij belandden op de 6e plek.

Er stond nog genoeg op het programma, dus snel over naar de individuele onderdelen. Natuurlijk nadat we met z’n allen luidkeels gezongen hebben voor onze jarige Ise. Nogmaals gefeliciteerd Ise!

Koen

Er volgden nog heel veel mooie prestaties. Bijvoorbeeld van Dani, die zijn zinnen had gezet op een persoonlijk record op de 1500m. Hij wilde heel graag onder de 5:30,00 duiken en zijn poging slaagde met verve: 5:21,90. Bijna 15 seconden van zijn oude PR afgelopen. Super! Voor Koen was het allemaal even wennen, zo’n wedstrijd bij de junioren. Hij wist er prima mee te dealen en zette keurige PR’s neer bij de 150m sprint en bij het verspringen. Ook Len wilde zijn PR bij het verspringen verbeteren. In 2 wedstrijden van 3,29m via 3,30m naar 3,36. Keurig Len! Fantastisch hoe Loek zichzelf presenteerde bij het kogelstoten. 6,18m voor hem met een 4 kg kogel. Knap! Jahmairo wist er naast een keurige 1500m ook een PR uit te persen bij het hoogspringen (1,20m). Linus liet weer zien dat hij een fantastisch talent is op de looponderdelen en wist de nodige punten voor het team te pakken. Myka had zijn dag niet, maar wist wel teampunten te scoren bij het speerwerpen en een PR neer te zetten op de 150m. Al met al een prima wedstrijd voor de mannen U16 die een 4e plek wisten te behalen, waarmee ze in hun poule momenteel de 2e plek bezetten.

Meike

Bij de meisjes U16 wist Bente een hele nette 150m tijd te klokken van 24,90. Keurig! Hilda had nog flink getraind op het onderdeel discuswerpen en pakte de

Veerle

teampunten, maar was niet echt tevreden. Dat geeft niet, volgende keer gaat het lukken Hilda. Het team dames U16 heeft 2 zekerheden in het team: Kirsten op de lange afstand en Ise bij het hoogspringen. Dat bleek ook in Venray, waar ze weer prima presteerden. Misschien waren ze zelf niet helemaal tevreden, omdat het geen PR’s waren, maar als vereniging kunnen we alleen maar trots zijn op deze twee sportieve dames. Natuurlijk mogen we bij de dames ook Luna niet vergeten. Ze is altijd enthousiast aanwezig en krijgt de technische onderdelen steeds beter onder de knie. Met twee PR’s bij het hoogspringen en discuswerpen kende ze een prima wedstrijd bij ATV. Datzelfde geldt voor Veerle. Deze gezellige dame gaat ook als een speer vooruit en wist ook een prima 1500m en een verre sprong af te leveren. Goed gedaan! Last but not Least: Meike. Ze had een fantastische eindsprint bij de estafette in huis en wist ook nog eens een PR te gooien bij het speerwerpen. Goed gedaan Meike! Uiteindelijk werden de dames U16 3e in de wedstrijd en bezetten ze vooralsnog de 2e plek in de poule.

Bij de dames U14 hebben we ook een, zoals dat zo mooi heet, aanstormend talent in de gelederen: Vive pakt namelijk op de onderdelen waar ze aan mee doet nagenoeg altijd de nodige teampunten en ook Venray was dit niet anders. Op de 600m, 60m sprint en 60m horden wist ze te imponeren. Goed bezig Vive! Aafke had een prima 600m in de benen en liet haar kracht zien bij het kogelstoten.  Puck wist knap alle horden te trotseren en zette PR’s neer bij de 600m en het verspringen. Nienke had hard getraind op het speerwerpen en dat was te zien. Steeds een beetje meer controle over de aanloop en het werpen. Keurig! Julia wist zichzelf te verbeteren op de 60m en bij het speerwerpen. Saar was scherp bij de 60m sprint. Een goede start en prima PR. Netjes Saar! Lynn wist, net als Puck en Vive, knap over de horden heen te komen en zette ook een mooi PR neer. Goed Lynn! En zo kwam er ook een einde aan de wedstrijd voor de dames U14. In de wedstrijd wisten ze de 8e plek te bemachtigen en in de poule staan ze na twee wedstrijden nog binnen het bereik van het podium, namelijk op de 4e plek.

Het podium lonkt nog voor alle drie de teams. Op 17 juni gaan we er in Weert alles aan doen om drie teams op het podium te krijgen. Let’s go AV-LGD!

Voor meer foto’s kijk hier.