Gespannen koppies tijdens IJzeren man cross in Weert

Op zondag 27 oktober was het eindelijk zover: de start van het cross seizoen! En dat betekende heel veel gespannen koppies. Niet alleen bij de deelnemende junioren en pupillen, maar ook bij de trainers en ouders van de jeugd straalde de gezichten enige spanning uit. Dat is ook niet gek bij de start van een nieuw seizoen waarbij de jeugd weer allemaal een categorie opschuift. Dan is het altijd weer even aftasten waar de lopers staan ten opzichte van de concurrentie. Gelukkig scheen in Weert het zonnetje naar hartenlust, de temperatuur was heerlijk en op de achtergrond speelde de plaatselijke blaaskapel. Wat wil je nog meer?

Junioren
Slechts enkele weken na het zomerseizoen waarin de atleten hun kunsten op diverse onderdelen laten zien, is het zaak om de jongens en meiden klaar te stomen voor de winterse loopwedstrijden. Trainer Robin Hammecher heeft de afgelopen weken hard gewerkt om de junioren op niveau te krijgen voor de pittige Limbra cross competitie. Tijdens de trainingen lag de nadruk op het lopen en op de opbouw van de conditie. Bij de junioren stonden er negen atleten namens onze vereniging aan de start. Deze atleten zitten ongeveer in de leeftijd tussen de 11 en 18 jaar. Tom Honings trapte als A-junior af, daarna volgden B-junior Pouke van Dijk, C-junioren Ivar van den Hurk, John Linders, Remco Linders, Robin Nadi en Jikke van Dijk. Tenslotte sloten de D-junioren Myka Kuijpers en Kirsten van den Hurk de juniorenstrijd af. Pouke won in haar categorie en Kirsten eindigde na een prachtige strijd heel netjes als 2e. Na afloop was de spanning van de koppies verdwenen en was de stand van de blikken gewijzigd in ‘moe maar voldaan’. Trainer Robin keek dan ook tevreden terug op de inzet en het resultaat van ‘zijn’ junioren.

Pupillen
Zoals altijd is het slotakkoord van iedere cross een prachtige strijd tussen de diverse pupillen categorieën. De pupillen leeftijden variëren tussen de 5 en 10 jaar. Zoals vorig jaar ook al het geval was, is de animo om aan crossen mee te doen groot onder de pupillen en daar kunnen we supertrots op zijn. Er stond een hele trits kids klaar om de schitteren in de AV-LGD clubkleuren. Namens de pupillen stonden de volgende toppers aan de start: A-pupillen Jop Slaats, Loek Reinders, Dennis Verbeek, Renske Mennen, Eline Bartels, Zoey van Lieshout, Ise Spierings, Nienke den Engelsman en Laura Verhallen. De B-pupillen werden vertegenwoordigd door Aafke Mennen, Nienke Bartels, Benthe Coolen, Vive Spierings, Noëlle Martens, Julia van Duijnhoven, Lotte Teepen en Puck van de Valk. Ook de C-pupillen werden vertegenwoordigd en wel door Evi den Engelsman en Pim Slaats. Ten slotte werden de mini pupillen vertegenwoordigd door krachtpatser Simon Bartels en de prachtige diva Janske Mennen.

Een flinke club pupillen die aan iedereen wilden laten zien dat atletiek de mooiste sport is die er bestaat. Zo werd Simon heel knap 1e bij de jongens mini pupillen, veroverde Aafke de 2e plek als kersverse B-pupil en werd haar grote zus 3e bij de meisjes pupillen A. Jop kwam net te kort voor een podiumplek, maar een hele knappe 4e plek als eerstejaars A-pupil in een heel sterk deelnemersveld mag niet onbenoemd blijven. Goed gedaan allemaal! Ook bij de pupillen verdween de spanning op de gezichten als sneeuw voor de zon. De snoetjes van de pupillen en van trainer Sven vanden Hurk straalden stuk voor stuk na deze zonnige, heerlijke start in Weert.

Nu lekker uitrusten, goed trainen en op naar de volgende cross, de Maalbeek cross op 3 november in Belfeld.

Klik hier voor meer foto’s en hier voor de uitslagen