Huldiging kampioenen en jubilarissen van AV-LGD tijdens nieuwjaarsfeest

Vrijdag 18 januari vond bij AV-LGD het jaarlijkse nieuwjaarsfeest van AV-LGD plaats. Naast het gezellig samen zijn, werden tijdens dit feest de jubilarissen en kampioenen gehuldigd. Tevens werd de felbegeerde Frans Smits Bokaal uitgereikt. Onder het genot van een glas champagne werd er samen met de aanwezige leden, vrijwilligers, familie en vrienden geproost op het nieuwe jaar.

In 2018 hebben diverse atleten van AV-LGD één of meer podiumplaatsen op Nederlandse (NK), Zuid-Nederlandse (ZNK) of Brabantse (BK) kampioenschappen behaald, waarvoor ze in het zonnetje zijn gezet. Achtereenvolgens zijn dit Hans van de Mortel, Mark van Kessel, Ian Franssen, Martijn Meijer, Jesper Arts, Han Baselier, Eva Kok, Pouke van Dijk, Lara Willems, Marie van Helmond en Camilla van Dinther.

Daarnaast werden ook de jubilarissen van de vereniging gehuldigd. De mijlpaal van het 10-jarig lidmaatschap was er voor Joop Beijers, Daan Biemans, Mea Heesakkers, Mariet Janssen, Marian Knapen, Ingrid Luijckx, Mo Nadi, Lucy Smit en Koen Terheijden. Rob van Berlo vierde het 20-jarig lidmaatschap. John Mansvelders en Riki Smolders waren beide 25-jarig jubilaris. De 30-jarig jubilarissen waren Fiona Jaberg, Martien Keizers en Rien van Kessel. Maar liefst zes leden vierden hun 35-jarig jubilaris. Dit waren Carla Cleophas, Greta van Dam, Mariette Hoebergen, Jan Melkert, Hans van de Mortel en Rita Nijnens.

Al sinds 1989 wordt jaarlijks de Frans Smits Bokaal uitgereikt aan een talentvol junioren lid. Deze bokaal, vernoemd naar een betrokken, maar helaas te vroeg overleden vrijwilliger, wordt toegekend  als stimulans voor diegene, die behalve opvallende prestaties ook een grote trainingsinzet heeft, vaak aan wedstrijden deelneemt en een positieve uitstraling heeft voor de vereniging. Deze wisseltrofee werd dit jaar gewonnen door Han Baselier. De overige genomineerden voor deze prestigieuze prijs waren Tom Honings, John Linders en Pouke van Dijk. Han kreeg deze prestigieuze prijs uit handen van de winnaar van vorig jaar (Harm van den Berkmortel).

Zowel bij de pupillen als de junioren C/D wordt jaarlijks een PR-klassement bijgehouden. Elk persoonlijk record (PR) wat bij wedstrijden wordt behaald telt hierin mee. Bij de pupillen ging de overwinning naar Rowan Vincent. Hij behaalde maar liefst 28 persoonlijke records. Een gedeeld tweede plaats was er voor Kirsten van den Hurk en Dani Koetsier met 24 persoonlijke records. Nummer drie was Loek Reinders met 22 persoonlijke records. Winnaar bij de junioren werd Ivar van den Hurk met 14 records. De tweede plaats was voor John Linders met 13 records en derde werd Pouke van Dijk met 11 persoonlijke records.

Voor meer foto’s kijk hier.