Jeugd gaat los in het Zandbos

Zoals we allemaal weten drukt het Coronavirus en alle maatregelen daarom heen een zware stempel op on leven. We zijn allemaal wat beperkt in onze bewegingsvrijheid, maar gelukkig mogen we nog lekker buiten sporten. Voor de jeugd is dit natuurlijk ontzettend belangrijk. Met zijn allen op de baan werken aan techniek of op zaterdagmorgen lekker rouwdouwen in het bos. Eén dingetje missen we daarbij wel en dat is een stukje competitie. Bij het afgelasten van de Limbra-crosscompetitie hebben de jeugdtrainers samen met de jeugdcommissie een onderlinge crosscompetitie bedacht. Hoe gaaf is dat!

Afgelopen zaterdag 21 november was het dan zover: de eerste crosswedstrijd van dit winterseizoen. Wat fijn is het dat we twee top trainers en inmiddels ook een aantal enthousiaste trainers-assistenten hebben zodat alle kinderen voor, tijdens en na de cross ook nog eens goed begeleid worden met trainingsoefeningen en spelletjes. In een heerlijk winters zonnetje waren achter in het Zandbos twee mooie rondjes uitgezet waar de strijd moest plaatsvinden. De wedstrijd was verdeeld in 4 groepen en daarbij verschillende afstanden: de B/C junioren, de D-junioren, De A/B pupillen en last but not least de C/mini pupillen.

Zoals het bij een echte wedstrijd hoort, was het tijdens deze cross weer allemaal aanwezig: gespannen koppies voor de start, strijd tijdens de rondjes door het bos en prachtige eindsprints om toch nog net een plekje op te schuiven. Ondanks dat het publiek slechts bestond uit de trainers en jury, schreeuwden deze hun longen uit hun lijf om het echte crossgevoel zoveel mogelijk na te bootsen. Zodoende heeft de jeugd op deze manier toch weer even mogen proeven aan een wedstrijd in een crosscompetitie. En, het mag gezegd worden, het was genieten met een hoofdletter G!!!

De volgende wedstrijden in deze onderlinge crosscompetitie zijn op 5 december en op 21 december, wederom in het Zandbos. De jeugd heeft er nu al zin in!

De foto’s van de cross vind je hier.