Jeugd viert 40 jaar AV-LGD met sportieve zeskamp

Het is alweer 40 jaar geleden dat twee jonge enthousiastelingen besloten dat Deurne op een gezonde en gezellig manier samen in beweging moest komen. Destijds was de tijd rijp voor een  lopersgroep, al snel uitgebreid tot een heuse atletiekvereniging waar jong en oud gezellig samen kunnen sporten. Het 40-jarig jubileum van onze mooie vereniging is natuurlijk een goede reden voor een feestje, toch? En natuurlijk geldt ook in Deurne: wie jarig is trakteert! De AV-LGD jeugd werd zaterdag 17 september dan ook getrakteerd op een mooie zeskamp!

De datum stond bij heel veel jeugdleden al wekenlang rood omcirkeld op de kalender. Een zeskamp staat namelijk altijd garant voor een leuke sportieve middag. De organisatie pakte flink uit en in de ochtend was er een opbouwploeg aanwezig om de spectaculaire onderdelen op te zetten. Het parcours was klaar voor de ruim 40 jeugdleden die om de eeuwige roem streden op deze mooie zaterdagmiddag.

De middag startte met de bekendmaking van de zeven teams. De teams waren een mix van pupillen en junioren, want ook bij de jeugd geldt dat gezelligheid voor jong en oud voorop staat! Zeven teams voor zeven prachtige ‘air’-spellen. Zo was er een rodelbaan waarbij de kinderen met een band via een touwnet omhoog moesten klimmen, om vervolgens zittend in de band over een natte glijbaan naar beneden te glijden. Ook stond er een gigantische stormbaan, waarbij de atleten voor iedere run een punt bij elkaar sprokkelde. Daarnaast stond de voetbalsjoelbaan, was er een letterspel, waren er skippyslangen en een mission impossible, waarbij je zo hoog mogelijk moest zien te komen op een wankele touwladder. Het meest spectaculaire onderdeel was toch wel de met zeep ingesmeerde buikschuifbaan. In het begin werd de baan schoorvoetend betreden, maar al snel kwamen zwembroeken en bikini’s tevoorschijn en schoven de atleten als gladde Rijpel-alen over de glijbaan. Kijk vooral ook even naar de foto’s voor een impressie van deze leuke middag!

Ieder spel werd gedurende 15 minuten vol overtuiging gespeeld, tijdens de 5 minuten rust die erop volgende schoven de groepen door naar het volgende spel. Enthousiaste ouders en trainers bemande de spellen en beoordeelden de prestaties met een kritische, maar rechtvaardige blik. Ook de weergoden waren ons op deze zaterdag goed gezind. Het zonnetje scheen volop en tijdens de pauze, die bestond uit een lekker blikje fris of bekertje ranja en een lekker zakje chips, regende het even. Vervolgens begon het zonnetje tijdens het tweede deel weer naar hartenlust te schijnen.

Aan het eind van de middag was het groep 2 die er met de eeuwige roem vandoor ging. Gefeliciteerd Mika, Remy, Aafke, Vive, Eline en Veerle! Gelukkig was er voor iedere deelnemer een medaille, eentje om zuinig op te zijn! Na een middag intensief sporten mocht ook de inwendige mens niet vergeten worden. De frietwagen van Baroef stond klaar voor de frietjes en snacks en er werd naar hartenlust gesmikkeld. Moe maar voldaan werd een intensieve middag afgesloten.

Dankjewel Jeugd- en jubileumcommissie voor het regelen van deze gezellige, sportieve middag!

De foto’s van de zeskamp vind je hier.