KANSEN VOOR IEDEREEN

Wil jij ook kans maken op…..

…. een ontspannende duurlooptraining van 5, 10 of 15 km, geschikt voor alle niveaus ?
…. een kennismaking met een mooie, onbekende omgeving ?
…. het (beter) leren kennen van clubgenoten ?
…. het zien van everzwijnen, herten, buizerds of ander wild ?

Doe dan volgende keer mee met de duurloop op locatie. Op 25 maart hebben 14 clubgenoten deze kans aangegrepen en deelgenomen aan de duurloop op locatie. De organiserende vrijwilligers hadden een mooie route uitgezet over de Grotelse Heide tussen Bakel en Gemert. Onder leiding van Wilma hebben Jan, Peter en Martien de route van 5 kilometer gelopen. Ria wees de weg aan Anke, Nahylda, Frans, Mieke en Roland gedurende 10 kilometer. De langste afstand van 15 km was voor Riny en Hennie, waarbij Maria en Arno de route kenden. Maria had deze dan ook al diverse malen ter voorbereiding gelopen, om exact op 15,01 km uit te komen. Iedereen was tevreden met de ontspannende duurlooptraining, waarbij de snelheid voor alle niveaus te doen is. Dit geeft ook de kans om met je clubgenoten te praten en ze nog beter te leren kennen.

Het bleek een mooie omgeving in een prachtig natuurgebied. Dat er in de weken daarvoor veel regen was gevallen bleek wel door de modderige paden en het hoge waterpeil in de riviertjes. Ook op deze dag vielen er diverse buien, maar de weergoden waren ons gunstig gezind. Tijdens de training regende het nauwelijks.

Op de heenweg zagen we vanuit de auto langs de weg al enkele jonge everzwijntjes, die hun gestreepte pyjama nog aan hadden. Tijdens de duurloop zagen we twee grotere exemplaren wegschieten. Als wij toch ook eens zo hard konden lopen……!  Ook hebben we nog wat herten waargenomen. Of was het een grote haas Hennie? De Schotse Hooglanders hebben we niet gezien, maar ze waren er wel geweest, gezien de grote vlaaien die ze achter hadden gelaten.

Na afloop werd er nog gezellig bijgepraat onder het genot van een kop koffie/thee/chocomel met een stuk gebak. Hiermee werden de calorieën weer aangevuld die we onderweg verloren waren.  Hoefden we ze ook niet meer te gaan zoeken.

Tot slot konden we weer voldaan huiswaarts keren. De organisatie denkt al weer na over een volgende duurloop op locatie. Dit blijft een gezellige clubactiviteit, die meer dan 14 deelnemers verdient. Voor alle leden is er de kans om deel te nemen. Pak jij die kans volgende keer ? Doen !

Roland van den Bogaard