Kim Jansen Sports 3

In het jaar 2021 ga ik elke maand in een andere provincie een afstand van 21 km lopen, samen met een runnermaatje uit deze provincie, uiteraard volgens alle richtlijnen van Covid-19. Deze hardloper mag van verschillend niveau zijn, beginnend tot gevorderd zodat we elkaar kunnen stimuleren, inspireren, plezier kunnen maken en het leukste: dat we onze passie voor lopen kunnen delen.

Zo ben ik in januari gestart in Den Haag, in februari liep ik in Groningen met Frank, een heer van midden 30, met dezelfde passie voor hardlopen als dat ik heb. Frank gaf mij vooral mee om in jezelf te geloven en ook écht te doen wat je graag wil doen. Hij liet mij de prachtige plekken van Groningen zien, tussen stad en wad. We renden langs het Pieterpad en vervolgden onze route door de boerendorpjes van Groningen. De voorbijgangers, vele andere runners en wandelaars waren onwijs vrolijk en vriendelijk waardoor het lopen nog leuker werd. Toen we na 21 kilometer onze familieleden bij het eindpunt zagen, waren we nog lang niet uitgepraat en voelde ik me zó fit dat ik nog wel een rondje kon maken! Het nagenieten van de gesprekstof, de route en de beleving in het algemeen was van korte duur want toen stond het volgende avontuur te wachten. In maart zou dit avontuur een vervolg hebben in Zeeland.

In Zeeland ging ik lopen met 29-jarige Annemiek. Annemiek is, net als dat ik, besmet geraakt met het hardloopvirus. Ze loopt normaal gesproken, regelmatig een halve marathon in het buitenland. Ik wilde graag met Annemiek lopen omdat ik van haar het een en ander zou kunnen leren over blessures en o.a. voeding. Dit avontuur werd gevolgd door Runnersworld en het was een fanatische dag. Graag nodig ik jullie uit om midden/eind april het magazine te openen, want hier is mijn avontuur verder te lezen.
Ook is dit op social media gedeeld. Dit is de persoonlijke video: https://www.facebook.com/runnersworldnl/posts/10165159408035261

Voor het volgende avontuur staat Utrecht op het programma, in het weekend van 25 april. En in mei staat Limburg op de planning. Ik merk dat ik daar zo onwijs blij van word! Deze avonturen zijn voor mij een heerlijke training, ik ontmoet verschillende mensen, mooie plekken in Nederland en het is erg ontspannen!

Mocht jij van de club, bekende hebben in een andere provincie, laat hem of haar met mij contact opnemen en wie weet loop ik samen met deze persoon! Wil jij dit avontuur samen met mij volgen? Zie www.instagram.com/Kims_sports