Klavertje 4 jubileum wandelingen

Dag:  dinsdag 14 juni
Startpunt: Boerenhuis
Afstand: ca 10 km
Begeleiding: Annie en John Schardijn.

John en Annie zijn DE wandeltrainers van onze club.
Op maandagochtend en woensdagavond staan zij al jarenlang steeds weer paraat om een interval wandeltraining te verzorgen, vooraf gegaan door een warming-up en afsluitend met een cooling down. Vele voormalige hardlopers, maken dankbaar gebruik van deze trainingen, om na de
”hardloop carrière”  toch aan de conditie te (blijven) werken.  Naast bewegen is er ook ruimte voor een gezellig praatje met elkaar. Ook hebben Annie en John 1x per maand een koffie-uurtje ingesteld na het wandelen.  Eind 2022 willen ze hun actieve bijdrage aan de wandelafdeling beëindigen maar gelukkig staan er 2 nieuwe wandeltrainers en voldoende wandelbegeleiders klaar, geïnspireerd door hun enthousiasme, om het wandelstokje over te nemen.

Wandeling nr 2

Dag:  zaterdag 16 juli
Startpunt: De Hoofdzaak Liessel
Begeleiding: Marjon Kampers en Door vd Heijden

Door en Marjon zijn geen onbekenden bij onze wandelaars.
Door, voormalige hardloopster, is alweer jaren geleden overgestapt op het wandelen en niet zomaar wandelen, maar sportief wandelen. Ze is een enthousiaste wandelbegeleider en vaak op maandagmorgen, woensdagavond of zaterdagmiddag in touw voor onze wandelaars om de conditie op peil te houden.

Marjon is wandelaar in hart en nieren en schuwt lange prestatietochten niet: Kennedymarsen en meerdaagse tochten zijn bij haar favoriet en dat in een zeer pittig tempo. Op zaterdagmiddag zet zij zich zeer regelmatig in om een mooie, soms pittige, tocht door het Zandbos te begeleiden. In de zomermaanden bereidt en begeleidt ze mooie wandeltochten op locatie voor. Daarnaast is ze ook nog een actieve hardloopster

Wandeling nr 3

Dag: Oorspronkelijk donderdag 11 augustus, maar is vanwege het erg warme weer verzet naar donderdag 1 september.
Startpunt: Dinghuis
ijdstip: 13.00 uur
Begeleiding: Karel de Wit en José Spijkers

Karel is inmiddels gediplomeerd wandeltrainer en kan zich nu volop ingaan zetten voor onze wandelaars, want het pensioen is in zicht. Samen met Joop vd Einden gaat hij de trainingen van Annie en John Schardijn overnemen. Naast wandeltrainer op woensdagavond en zaterdagmiddag is hij ook nauw betrokken bij de organisatie van de 3 wandelevenementen die jaarlijks door AV-LGD georganiseerd worden voor KNWB.

José houdt zich liever wat op de achtergrond en deed tot voor kort alleen de wandeltraining op woensdagavond als er een wandelbegeleider nodig was. Maar daar naast was zij degene die de wandelafdeling vertegenwoordigde in het bestuur EN is ze actief in de wandelcie. De bestuurstaak gaat zij op korte termijn overdragen aan een andere wandelaar. José stopt binnenkort met werken en stiekem hopen wij haar dan wat vaker op de andere trainingsdagen (als wandelaar) te zien.

Wandeling nr 4

Dag: zondag 25 september
Startpunt: café Thijssen Vlierden
Begeleiding: Joop vd Einden en Carla Cleophas

Joop…. welke wandelaar van onze club kent hem niet. Wandelaar in hart en nieren, sinds vorig jaar gediplomeerd wandeltrainer en toegewijd aan de club.  Doorgaans is Joop bij alle sportieve wandelmomenten van de week present en vaak neemt hij de training van een groep voor zijn rekening. Samen met Karel de Wit gaat hij de trainingen van Annie en John Schardijn overnemen.  Daarnaast is hij routebouwer voor de 3 KNWB wandelevenementen, waar heel wat uren mee gemoeid zijn achter de computer,  in het bos en op het veld, om de omgeving te verkennen en de mooiste paden te ontdekken.

Carla is al heeeeeeeel veel jaren een bekend gezicht bij de AV-LGD. (Bijna) vanaf het allereerste begin van de Lopersgroep als hardloopster en de laatste jaren als actieve wandelaar. Ze slaat bijna geen enkele wandeltraining over en ze neemt regelmatig een training voor haar rekening. Ze neemt dan de groep mee naar plekjes waarvan veel Deurnese mensen niet weten dat die er zijn.

Behalve bovenstaande wandeltrainers/begeleiders willen we nog een paar mensen noemen die regelmatig een wandelgroep begeleiden.

Mieke Lensen is ook al heel wat jaren lid van AV-LGD. Eerst als hardloopster en daarna als wandelaar. Bijna iedere wandelaar kent Mieke en zij heeft een aantal jaren de training op de maandagmorgen verzorgd als Annie en John afwezig waren. De laatste jaren laat ze dit aan Joop, Door, Carla of Mariet over, maar in geval van nood kunnen we nog altijd een beroep op haar doen.

Mariet Broekmans is zowel hardloopster als wandelaar. Dit voorjaar is ze geslaagd als hardlooptrainster maar ze wandelt ook veel en graag. Mariet gaat sinds haar pensionering regelmatig op stap voor een meerdaagse wandeltocht, in Nederland en ook in het buitenland.  Als het nodig is neemt zij de wandeltraining over en leidt de wandelaars dan over wegen en paadjes waar we niet zo vaak wandelen. Tevens speelt ze een zeer actieve rol in onze wandelcommissie.

Jacqueline Coolen is onze laatste aanwinst als wandelbegeleidster. Omdat ze een baan heeft met onregelmatige werktijden is het voor haar lastig om in een schema ingedeeld te worden. Maar op de zaterdagmiddag neemt ze toch regelmatig een training voor haar rekening. Bij zo’n training wordt doorgaans stevig doorgewandeld en we hopen in de toekomst nog vaak onder haar begeleiding te kunnen wandelen.