Lopersgroep Deurne organiseert Athletics Champs voor pupillen

Op 14 april a.s. organiseert Lopersgroep Deurne (AV-LGD) de Athletics Champs voor pupillen. Kinderen uit de regio zullen in een onderlinge competitie onder andere gaan sprinten, hordelopen, hoog- en verspringen, vortex-werpen en meters maken (duurloop). Deelname is door regioteams met als doel de verbondenheid en plezier te vergroten, zonder de prestaties uit het oog te verliezen. Om deze reden strijden pupillen in teams tegen elkaar in een competitie van meerdere wedstrijden.
De finale van de Athletic Champs wordt in september georganiseerd door Scopias Atletiek te Venlo.

Toename jeugdige leden in Deurne
Het aantal jonge leden bij AV-LGD nam het afgelopen jaar flink toe. Trainer Sven van den Hurk ziet laagdrempeligheid en diversiteit als grote voordelen van atletiek voor kinderen.
Het vooroordeel dat atletiek heel individualistisch is klopt niet. Bij de Athletic Champs doen de kinderen mee in teams. Daarnaast is er dan aandacht voor de individuele prestaties om sneller of bijvoorbeeld hoger te springen doordat ze hun PR kunnen verbeteren. Dat geeft een leuke uitdaging in het team en prestatie.

De Athletic Champs in Deurne op 14 april a.s. start om 10.00 uur op de Djump Vloeieindsedreef 13. Een bezoek is gratis en de kantine is open voor versnaperingen