Mark van Kessel wordt Zuid Nederlands kampioen op 5 km

Het was een echte zomerse zaterdag. Door de felle zon en weinig wind lag de gevoelstemperatuur boven de 30 graden. Onder deze omstandigheden vond zaterdag 26 mei de drukbezochte Gemert City Run plaats. De Gemert City Run was eveneens het decor van het 5 en 10 km Zuid Nederlands kampioenschap. Op de 5 km was er succes voor Mark van Kessel. De atleet van het DSD Running Team liep in een zware wedstrijd onbedreigd naar de overwinning in een tijd van 16.13 en werd daarmee Zuid Nederlands kampioen op de 5 km. Op de 10 km ging de overwinning en titel van Zuid Nederlands kampioen naar Gert Jan Wassink in een tijd van 31.46.

Er stonden ook nog andere atleten aan de start van de Gemert City Run. Eén van hen was Hans van de Mortel die een 9e plaats wist te bemachtigen op de 10 km in een tijd van 36.15.

Op zaterdagavond 16 juni 2018 vindt met de Deurne City Run de volgende sportieve uitdaging plaats. Recreatieve en wedstrijdlopers kunnen dan voor een 5 en 10 km, estafetteloop en business run terecht in het centrum van Deurne.