Met de start op de IJzeren Man cross in Weert is de Kop is eraf!

Als je aan crossen denkt, dan denk je aan herfst, modderige paden, vallende bladeren en kou. Daarvan was weinig te merken op zondag 31 oktober 2022. De weergoden hadden zomerse temperaturen in petto, maar daardoor echt niet minder zwaar.

De start was voor de lange Cross van bijna 9 kilometer. Er deden 7 atleten mee aan deze Cross. Melissa was onze enige Deurnese troef bij de vrouwen maar dat kon haar niet deren. Soeverein liep Melissa naar de overwinning bij de vrouwen.

Er liepen ook 6 heren mee. Koen liep goed vooraan mee en kwam bij de heren senioren als 6e over de finish. Arnold, Jean Pierre, John, Sven en Willy liepen allen in hun eigen klasse ook verdienstelijk waarbij John net naast het podium eindigde.

De Korte cross was er niet alleen voor de senioren maar ook de jongens A (JU20) en B (JU 18) stonden tegelijk aan de start voor hun 3 midden rondes. Rik liep vooraan mee en eindigde uiteindelijk als 2e .
Ook Tom liep vooraan mee en eindigde als 6e. Ivar was de enige junior (JU18) van onze club en hij had het even zwaar maar kon zich de laatste ronde herpakken en nog wat naar voren komen.
Andrea was de enige vrouw in Weert en zij eindigde als 3e vrouw 45+.

Daarna hadden we even pauze, geen meisjes junioren A of B uit Deurne aan start. Inmiddels werd het alweer drukker bij de verzamelplaats. De jeugd kwam aan.

Jongens junioren C (JU 16) was voor ons de start van het tweede niet minder warme gedeelte. Dani en Myka waren weer van de partij. Dani liep sterk en eindigde als 9e. Myka weet dat hij de eerste wedstrijd in Weert altijd lastiger heeft en deze wedstrijd heeft hij dus maar mooi achter de rug.

De meiden C (MU 16) waren met 3 personen Namelijk Eline, Ise en Kirsten. Ze moesten een kleine ronde en daarna een midden ronde. Kirsten was als eerste terug bij de voor haar moeilijke cross. Het leverde haar toch nog de 2e plaats op. Ook Ise en Eline liepen als eerste jaars een keurige cross 12e en 16e.

We hadden 3 jongens junioren D (JU 14) aan de start Jahmairo, Len en Koen. Voor ook 1 kleine en 1 midden ronde. Koen liep zijn eerste cross ooit en dat deed hij goed. Len is er eigenlijk altijd bij en verdeelde zijn krachten goed.
Jahmairo liep ook zijn eerste cross ooit en kwam na de eerste kleine ronde als eerste door. De tweede langere ronde moest hij dat bekopen met de juiste verdeling zit er meer in.

Daarna stonden de meiden junioren D (MU 14) al te trappelen voor hun start van 1 midden ronde, maar liefst 7 meiden deden mee in Weert. Wat deden ze het goed. Laura kwam als eerste terug en eindigde als 2e. Maar ook Meike en Veerle deden het super! Respectievelijk een 4e plek en 5e plek voor hen, net buiten het podium. Ook Vive (10e) en Nienke (13e) en Lynn (19e) deden het als eerste jaars keurig. Aafke had een hele gedegen start maar haar aanhoudende groeipijn in haar knie gooide roet in het eten, ze moest uitstappen. We wensen haar een goed herstel.

De rondes werden omgezet voor de pupillen. De jongens mochten als eerste weg. Sinds lange tijd leverde onze club weer meerdere jongens pupillen A. Daar mogen we best trots op zijn. Loek, Luuk Mika en Nick werden voor hun 2 kleine ronden weggeschoten. Maar ook Daan (broer van Laura) deed mee. Dat is toch ook een beetje onder de vlag van AV-LGD. Daan was als eerste terug en eindigde als 5e. Vervolgens kwamen Loek (15e), Luuk (29e ) Mika (34e ) en Nick (38e )

Meisjes pupillen A Milou, Marit, Beau en Janske stonden aan de start. Milou en Marit eindigde achter elkaar (28e en 29e) Beau kwam als 37e over de finish en ook zij heeft last van haar knie dus deze finish is extra knap. Voor Janske een meisje die wandelde weer rende en weer wandelde etc. Ze liet zich niet gek maken en bleef haar eigen tempo lopen!

Meisjes en jongens pupillen B starten tegelijk. Voor ons stonden Ise en Minke aan de start en ze kwamen met 2 seconden verschil na elkaar over de finish.

De laatste start was voor de jongens en meisjes pupillen c en mini. Voor onze club stonden Mika en Thomas aan de start. Mika viel net buiten het podium 4e en het gat was nooit erg groot dus de dat belooft wat de volgende crossen. Ook Thomas startte deze eerste cross erg sterk het verdelen is bij een eerste cross nog wat lastig en daarbij kwam er nog een val op het einde. Dus ook dat belooft nog wat voor de volgende crossen.

We sloten een zonnige dag af en maken ons op voor de cross bij onze buren in Helmond op 6 november.