Ook beginnen met hardlopen?

Hardlopen! Steeds meer mensen doen het, om verschillende redenen: gewichtsverlies, betere conditie of gezellig sporten in groepsverband. Opvallend is dat in Deurne en omgeving veel mensen hardlopen die nog geen lid zijn van AV-LGD. Toch heeft onze vereniging diverse trainingsgroepen van verschillende niveaus, zodat elke loper van elk niveau er terecht kan. Kom eens 4 weken gratis en vrijblijvend meetrainen.

Ook zijn er veel mensen die zouden willen starten met hardlopen, maar de drempel om te starten nog niet over zijn. Ze denken: “Dat kan ik niet, misschien krijg ik een blessure of ik heb er geen tijd voor”. Voor die mensen start er binnenkort weer de laagdrempelige cursus Yakult Start to Run.

Een looptraining in groepsverband, met loopmaatjes van hetzelfde niveau. Na een zevenweekse cursus kunnen deelnemers zo’n 25 minuten achter elkaar hardlopen in hun eigen tempo.

Zaterdag 3 oktober 2020 start op de atletiekbaan van AV-LGD aan de Vloeieindsedreef in Deurne een nieuwe cursus Yakult Start to Run. Enthousiaste trainers en gezellige loopmaatjes doen samen op zaterdag een energieke training in het bos of op de atletiekbaan. Samen werken ze toe naar de afsluitende ‘Start to Finish’ trainingsloop op de zevende zaterdag. Elke week een fitter gevoel en elke kilometer ook nog een flinke hoeveelheid calorieën verbranden. Wie heeft er nog een excuus om op de bank te blijven zitten? Ga mee naar buiten!

Deze cursus is onderdeel van de Yakult Start to Run, die op 90 locaties in Nederland van start gaat. Deelname kost eenmalig € 49,50. Hiervoor krijgt men veel meer dan alleen een fit lichaam. Gedurende 7 weken is er een looptraining, ontwikkeld door de Atletiekunie, met professionele, persoonlijke begeleiding op het gebied van lopen, kleding en voeding.

Deelnemers ontvangen drie edities van het tijdschrift Runner’s World én een leuke special van Runner’sWorld vol beginners-tips en weetjes. Via de App Hardlopen.NL krijg je een digitale coach die je helpt met je huiswerktrainingen. Voor vier maanden is men automatisch lid van de Atletiekunie, zodat er een verzekering is tijdens de trainingen. In verband met de corona aanpak zullen wij rekening houden met de basisregels van de Rijksoverheid en de hygiënerichtlijnen van het RIVM.

Duizenden lopers zijn via Yakult Start to Run aan een veilige en gezonde hardloopcarrière begonnen. Het vormt een gezonde en veilige start, samen met loopmaatjes uit de eigen omgeving, onder begeleiding van deskundige en ervaren trainers van AV-LGD. Na afloop van de cursus wordt de deelnemers de mogelijkheid geboden om nog 4 weken gratis deel te nemen aan de reguliere AV-LGD-trainingen.

Meer informatie is te verkrijgen via www.av-lgd.nl  of op  www.yakultstarttorun.nl/verenigingen/av-lopersgroep-deurne waar ook aangemeld kan worden.