(Oud) AV-LGD leden trekken ten strijde

Op 27 maart 2022 vind de jaarlijkse Circuit-run in Zandvoort plaats. Zoals de naam het al zegt, een hardloopevenement op en rond het circuit van Zandvoort. Ieder jaar kiest de organisatie een goed doel waaraan gedoneerd kan worden tijdens inschrijving en door sponsorgelden. Dit jaar staat de run in het teken van de Stichting Ushersyndroom. Het syndroom van Usher is een zeldzame erfelijke aandoening waarbij kinderen doof of slechthorend geboren worden en naast nachtblindheid ook een progressief verlies van zicht ervaren. Uiteindelijk worden mensen met Ushersyndroom doof én blind.

Bij Lynn Kuijpers is in 2019 het syndroom van Usher vastgesteld. Myka Kuijpers, broer van Lynn en fanatiek junior bij onze club, wilde heel graag in actie komen. Samen met moeder Susan Kuijpers, recreant bij de AV-LGD, besloten ze om de Circuit-run in Zandvoort te gaan lopen voor het goede doel, maar natuurlijk is het ook wel erg gaaf om in Zandvoort op het circuit rond te mogen rennen. Een win-win situatie, zullen we maar zeggen.

Ook begon het bij Lynn te kriebelen, want bij de pakken neerzitten is voor de positieve Lynn geen optie. Begin december besloot ze, samen met haar oma en AV-LGD-lid Door van der Heijden, de stoute (hardloop)schoenen aan te trekken en te gaan trainen zodat ook zij de 4 km run in Zandvoort tot een goed einde kunnen brengen. Last but not least lopen Lynn’s ome Mike van der Heijden, zeer fanatiek oud lid van onze vereniging, en enkele andere familieleden ook mee in Zandvoort.

Zoals het circuit in mei vorig jaar nog oranje kleurde tijdens de Grand prix van Nederland, zou het nu wel eens geel-blauw kunnen kleuren voor het goede doel! Zet ‘m op team Lynn!

Wilt u helpen? Dat kan! Sponsor Lynn’s run 4 usher via https://whydonate.nl/fundraising/lynns-run4usher/nl