Podiumplek voor Aafke Mennen in Weert

Na een heerlijke lange zomer, die zelfs tot diep in de herfstvakantie duurde, was het zondag 28 oktober toch écht weer tijd voor het winterseizoen. De eerste Limbra cross wordt traditioneel gehouden in Weert, bij de IJzeren man. Met een snijdende oostenwind, en een parcours vol met mul zand vanwege de lange droogte, was het bikkelen geblazen tijdens deze IJzerenman cross. De pupillen draaien hier overigens geen hand voor om, dus stonden er heel veel lachende, ietwat gespannen snoetjes klaar voor de start. Bij de Jongens pupillen A wilde Myka Kuijpers weer gaan voor een podiumplek. Als tweedejaars A-pupil deelde zijn race prima in, maar kwam voor het podium net tekort. Het leverde hem een keurige 5e plek op. Samen met hem vertrok Jop Slaats als eerstejaars A pupil voor zijn strijd tegen de elementen. In het grote deelnemersveld met maar liefs 61 atleten liep hij sterk en eindigde op een keurige 11e plek.

Ise Spierings

Bij de meisjes pupillen A stonden maar liefst 5 AV-LGD atleten aan de start. Dat is wel een hele mooie opkomst meteen aan de start van het seizoen! Zoals we gewend zijn, streed Kirsten van den Hurk mee voor het podium. Ze leverde enorm veel strijd en miste het podium op een haartje. Ze kon wel tevreden terugkijken op een goede race waarin ze een nette 4e plek behaalde. Achter haar volgde Renske Mennen op de 16e plek en Eline Bartels op de 18e. Vorige jaar hebben deze meiden onderling de nodige strijd geleverd tijdens de verschillende crossen en ook in het nieuwe seizoen maakte ze er weer een spannende strijd van. Achter Renske en Eline liepen Ise Spierings en Zoey van Lieshout naar een 28e en 30e plek. Ise is een van de nieuwe leden die enthousiast meedoet aan de wedstrijden. Als ze haar prachtige loopstijl nog weet om te zetten naar iets meer snelheid, hebben we er weer een looptalent bij in Deurne. Goed zo Ise! Zoey is vorig jaar veel geblesseerd geweest, dus was het ontzettend fijn om haar weer aan de start te zien. Hopelijk wordt het dit keer een uitstekend seizoen voor Zoey.

Meike Maas is ook weer zo’n enthousiaste pupil die met haar stralende lach de club vertegenwoordigt tijdens de vele wedstrijden. In Weert liet ze zien dat er naast die mooie lach ook een verbeten grimas op het gezicht getoverd kan worden. Ze bikkelde door het mulle zand en dat leverde haar een hele mooie 6e plek op bij de meisjes pupillen B. Loek Reinders heeft al vaker laten zien over atletiek-talent te beschikken. In Weert verdeelde hij zijn krachten als een ervaren professional. Hij hield precies genoeg over voor een krachtige, lange eindsprint die hem naar de 7e plek leidde.

Tijdens de laatste categorie van deze zondag stonden 3 meisjes C pupillen aan de start: Nienke Bartels, Vive Spierings en last but not least Aafke Mennen. Vorige jaar was Weert allerminst een succes voor Aafke. Ze viel destijds bij de start twee keer. Tijd voor revanche in 2018, en hoe! Aafke had een keurige start en liet zien dat ze wel degelijk met de besten mee kan. Ze eindigde op een prachtige 3e plek en bezorgde de AV-LGD een prachtige podiumplek. Wat zijn we trots op je, Aafke! Kort achter Aafke kwamen ook Nienke over de finish. Ze eindigde heel netjes op de 5e plek. Vive is ook weer zo’n enthousiaste nieuwe atleet en liep naar een keurige 8e plek.

Wat was het een prima zondag in Weert. Weliswaar koud door de snijdende wind, maar alle pupillen hebben onze atletiek-harten weer verwarmd. Super gedaan, bikkels! Op naar aanstaande zondag 4 november, dan staat de Maalbeekcross in Belfeld op het programma. Hopelijk staan er weer heel veel pupillen aan de start van deze 2e Limbracross van het seizoen 2018-2019.

De foto’s van Weert zijn hier terug te vinden.