Prijsuitreiking onderlinge crosscompetitie pupillen

Loek en Len in actie

Net na de training van 26 maart was het dan eindelijk zo ver. Dé prijsuitreiking van de onderlinge crosscompetitie voor de pupillen. Trainer Sven van den Hurk had na de 4 crossen in ‘t Zandbos het eindklassement opgemaakt en natuurlijk hoort daar een speciaal momentje bij. Tijdens de training werd het podium al klaargezet voor de kantine op de Djump, met daarnaast een hele rij blinkende bekers voor de podiumplekken per categorie.

Direct na de training zagen we direct glunderende, stralende en een enkel gespannen snoetje een blik werpen op de bekers.  Wie wil er ten slotte niet een prachtige AV-LGD beker op de schoorsteenmantel hebben staan? Een voor een werden de categorieën op het podium geroepen. Bij de meisjes mini pupillen stond de dappere Iris Bierings op het hoogste treetje van het podium. Daarna was het de beurt aan de goedlachse Marit Houben (1e) en de prachtige Janske Mennen (2e) om het podium te betreden bij de meisjes pupillen C. Bij de jongens in deze categorie werden podiumplekken veroverd door de ijzersterke Simon Bartels (1e), gevolgd door de immens populaire Ties Joosten (2e). Bij de meisjes pupillen B was er veel strijd geleverd bij de crossen. Dat resulteerde in misschien wel het mooiste podium met drie prachtige lopers: Merel Maas (1e), Julia van Duijnhoven (2e) en Puck Dirks (3e) sierden de ereplekken van de Jump. Bij de jongens pupillen B werd het podium beklommen door de supersnelle Roy Bierings (1e), vrolijke Jip Verbeek (2e) en de altijd gezellige Tim Gielen (3e). Ten slotte was het de beurt aan de pupillen A. Het podium bij de meisjes werd ingenomen door de super stoere Aafke Mennen (1e), de stijlvolle loopster Laura Verhallen (2e) en de fanatieke Meike Maas (3e). Bij de jongens bestond het podium uit toploper Len Proenings (1e), de altijd grappige Loek Reinders (2e) en de snelle Bas van Mierlo (3e).

Simon en Ties

Iris

Zoals gebruikelijk bij de pupillenwedstrijden gaat het niet alleen maar om de podiumplekken, maar wordt iedere vorm van inzet gewaardeerd. Voor alle pupillen lag er dan ook een prachtige AV-LGD tas klaar. Altijd handig voor dat extra trainingsjackje, bidon of voor de gymspullen naar school. Houd er wel rekening mee dat het jaloerse blikken op het schoolplein kan opleveren…

Met de prijsuitreiking kwam er een einde aan een door Corona-maatregelen geteisterd winterseizoen. Gelukkig hebben we dankzij de inzet van jeugdtrainers en wedstrijdcommissie toch nog een mooie onderlinge competitie neer kunnen zetten. Zo hebben de jonge atleetjes kunnen proeven aan het wedstrijdlopen. Hopelijk kunnen we volgend winterseizoen de clubkleuren weer verdedigen tijdens de Limbra-wedstrijden in de regio. Nu op naar een mooi en sportief zomerseizoen!

De overige foto’s kun je hier vinden.