Reanimatiecursus

Plotseling zakt een hardloper in elkaar en ligt uitgeteld op de atletiekbaan! Hij is buitenkennis.
Wat te doen?
Omstanders kijken vertwijfeld en angstig naar elkaar. Uit de groep maakt een persoon zich los en rent naar de AED, die in de Djump hangt. Hij rent terug en start met reanimeren.
Ondertussen is 112 gebeld en neemt bij aankomst de reanimatie over. De hardloper komt bij kennis en gaat met de ziekenauto naar het ziekenhuis.
Gelukkig heeft de omstander kennis van reanimeren en weet om te gaan met het AED apparaat

Deze situatie heeft zich NIET voorgedaan en is dus fictief, doch kan wel gebeuren.

Onze vereniging heeft een AED aangeschaft en hangt bij de Djump. Het is van groot belang, dat zoveel mogelijk leden weten hoe te handelen in een noodsituatie.

Binnenkort wordt een reanimatiecursus georganiseerd. Deze duurt 2 uur en is geheel gratis.

U kunt zich opgeven bij Henk Hoebers door een mail te zenden naar henkhoebers@gmail.com

Roel Koopmans